Loppulausunto 2
From:
Erkki Aho
Sent:
Monday, December 30, 2019 9:08 AM
To:
sanna.marin@vnk.fi ; maria.ohisalo@vnk.fi ;
anna-maja.henriksson@vnk.fi ; kirjaamo@okv.fi ; pev@eduskunta.fi
Cc:
jussi.halla-aho@eduskunta.fi ; ville.tavio@eduskunta.fi ;
leena.meri@eduskunta.fi ; jani.makela@eduskunta.fi
Subject:
Arvoisa pääministeri
Pääministeri
Sanna Marin – valtiopetos on tosiasia ja valtiopetos ei vanhene
koskaan. Pyydän Teitä ryhtymään asian vaatimiin toimenpiteisiin
kiireellisesti.
Pääministeri
Sann Marin sanna.marin@vnk.fi
Sisäministeri
Maria Ohisalo
oikeusministeri
Anna-Maja Henriksson
Oikeuskansleri
Tuomas Pöysti
pev@eduskunta.f
i
Valtakunnansyyttäjä
Raija Toiviainen
Suojelupoliisi
Pääministeri
Sanna Marin avustajat
Pääministerin
sihteeri
Miia
Maffeo
p. 09 1602 2001
p. 09 1602 2001
Valtiosihteeri
Mikko
Koskinen
p. 09 160 22006
p. 09 160 22006
Pääministerin
Eurooppa-asioiden alivaltiosihteeri
Jari
Luoto
p. 0295 160 965
p. 0295 160 965
Avustajat
Erityisavustaja
Henrik
Haapajärvi (poliittinen
erityisavustaja ja SDP:n hallitusryhmän sihteeri)
p. 050 339 2604
p. 050 339 2604
Erityisavustaja
Matti
Niemi
(EU-asiat)
Erityisavustaja Tuulia
Pitkänen
(eduskunta-asiat)
p. 0295 160 231
p. 0295 160 231
Erityisavustaja
Dimitri
Qvintus
(mediasuhteet)
p. 0295 161 073
p. 0295 161 073
Erityisavustaja
Joonas
Rahkola
(talouspoliittinen erityisavustaja)
p. 0295 160 998
p. 0295 160 998
Erityisavustaja
Pirita
Ruokonen
(viestintäasiat ja hallitusryhmien viestinnän koordinointi)
Erityisavustaja
Lauri
Voionmaa
(kansainväliset asiat)
p. 0295 160 306
p. 0295 160 306
Koordinaattori
Maria
Svento
p. 0295 160 599
p. 0295 160 599
Valtioneuvoston
kanslia
Snellmaninkatu
1 A, Helsinki
PL 23, 00023 Valtioneuvosto
etunimi.sukunimi@vnk.fi
PL 23, 00023 Valtioneuvosto
etunimi.sukunimi@vnk.fi
Oikeusministeri
Anna-maja Henrikssonin avustajat
Ministerin
sihteeri
Teija
Moilanen
p. 0295 150 434
p. 0295 150 434
Valtiosihteeri
Malin
Brännkärr
p. 040 534 7727
p. 040 534 7727
Avustajat
Erityisavustaja
Otto
Andersson (rikos-
ja kriminaalipolitiikka, vankilat)
p. 0295 150 121
p. 0295 150 121
Erityisavustaja
Camilla
Mäkinen (talouspolitiikka)
p. 0295 150 119
p. 0295 150 119
Erityisavustaja
Lisa
Palm (demokratia
ja kielipolitikka)
p. 0295 150 069
p. 0295 150 069
Erityisavustaja
Hanna
Seppä (tuomioistuinasiat
ja julkisoikeus)
p. 0295 150 131
p. 0295 150 131
Eritysiavustaja
Niklas
Mannfolk (viestintä
ja mediasuhteet)
p.050 306 3990
p.050 306 3990
Oikeusministeriö
Eteläsplanadi
10, Helsinki
PL 25, 00023 Valtioneuvosto
etunimi.sukunimi@om.fi
PL 25, 00023 Valtioneuvosto
etunimi.sukunimi@om.fi
Sisäministeri
Maria Ohisalon avustajat
Yhteystiedot
Ministerin
sihteeri
Jaana
Söderman
p. 0295 418 801
p. 0295 418 801
Valtiosihteeri
Olli-Poika
Parviainen
p. 0295 488 504
p. 0295 488 504
Avustajat
Erityisavustaja
Jarno
Lappalainen
(viestintä ja mediasuhteet)
p. 0400 536 973
jarno.lappalainen(at)vnk.fi
p. 0400 536 973
jarno.lappalainen(at)vnk.fi
Erityisavustaja
Ville
Hulkkonen (Vihreiden
ministeriryhmän sihteeri)
p. 044 077 7226
ville.hulkkonen(at)vnk.fi
Erityisavustaja Sami Kerman (sisäinen turvallisuus)
p. 050 477 8348
sami.kerman(at)intermin.fi
Erityisavustaja Jussi Pyykkönen (talouspolitiikka)
p. 050 477 8354
jussi.pyykkonen(at)intermin.fi
Erityisavustaja Emilia Laaksonen (EU-asiat, maahanmuutto, turvapaikkapolitiikka, tiedustelu)
p. 050 574 1356
emilia.laaksonen(at)intermin.fi
p. 044 077 7226
ville.hulkkonen(at)vnk.fi
Erityisavustaja Sami Kerman (sisäinen turvallisuus)
p. 050 477 8348
sami.kerman(at)intermin.fi
Erityisavustaja Jussi Pyykkönen (talouspolitiikka)
p. 050 477 8354
jussi.pyykkonen(at)intermin.fi
Erityisavustaja Emilia Laaksonen (EU-asiat, maahanmuutto, turvapaikkapolitiikka, tiedustelu)
p. 050 574 1356
emilia.laaksonen(at)intermin.fi
Sisäministeriö
Kirkkokatu
12, Helsinki
PL 26, 00023 Valtioneuvosto
etunimi.sukunimi@intermin.fi
PL 26, 00023 Valtioneuvosto
etunimi.sukunimi@intermin.fi
Puheenjohtaja
- Johanna Ojala-NiemeläSosialidemokraattinen eduskuntaryhmä
Varapuheenjohtaja
- Antti Häkkänen
Kansallisen kokoomuksen eduskuntaryhmä
Jäsenet
- Outi Alanko-Kahiluoto
Vihreä
eduskuntaryhmä
- Bella Forsgrén
Vihreä
eduskuntaryhmä
- Jukka Gustafsson
Sosialidemokraattinen
eduskuntaryhmä
- Maria Guzenina
Sosialidemokraattinen
eduskuntaryhmä
- Olli Immonen
Perussuomalaisten
eduskuntaryhmä
- Hilkka Kemppi
Keskustan
eduskuntaryhmä
- Mikko Kinnunen
Keskustan
eduskuntaryhmä
- Anna Kontula
Vasemmistoliiton
eduskuntaryhmä
- Markus Lohi
Keskustan
eduskuntaryhmä
- Mats Löfström
Ruotsalainen
eduskuntaryhmä
- Jukka Mäkynen
Perussuomalaisten
eduskuntaryhmä
- Sakari Puisto
Perussuomalaisten
eduskuntaryhmä
- Wille Rydman
Kansallisen
kokoomuksen eduskuntaryhmä
- Heikki Vestman
Kansallisen
kokoomuksen eduskuntaryhmä
- Tuula Väätäinen
Sosialidemokraattinen
eduskuntaryhmä
Varajäsenet
- Sanna Antikainen
Perussuomalaisten
eduskuntaryhmä
- Paavo Arhinmäki
Vasemmistoliiton
eduskuntaryhmä
- Johannes Koskinen
Sosialidemokraattinen
eduskuntaryhmä
- Mikko Kärnä
Keskustan
eduskuntaryhmä
- Kai Mykkänen
Kansallisen
kokoomuksen eduskuntaryhmä
- Merja Mäkisalo-Ropponen
Sosialidemokraattinen
eduskuntaryhmä
- Iiris Suomela
Vihreä
eduskuntaryhmä
- Sari Tanus
Kristillisdemokraattinen
eduskuntaryhmä
- Juhana Vartiainen
Kansallisen
kokoomuksen eduskuntaryhmä
Virkamiehet
Matti
Marttunen, valiokuntaneuvos
valiokunnan sihteeri
p. 09 432 2047, 050 563 1064
valiokunnan sihteeri
p. 09 432 2047, 050 563 1064
Mikael
Koillinen, valiokuntaneuvos
valiokunnan apulaissihteeri
p. 09 432 2077, 050 454 6628
valiokunnan apulaissihteeri
p. 09 432 2077, 050 454 6628
Liisa
Vanhala, valiokuntaneuvos
valiokunnan apulaissihteeri
p. 09 432 2670, 050 308 8704
valiokunnan apulaissihteeri
p. 09 432 2670, 050 308 8704
Ritva
Bäckström, valiokuntaneuvos
valiokunnan apulaissihteeri
p. 09 432 2620, 050 550 7487
valiokunnan apulaissihteeri
p. 09 432 2620, 050 550 7487
Riikka
Kuronen, valiokuntakanslian sihteeri
p. 09 432 2237
p. 09 432 2237
Riitta
Lyytinen, valiokuntakanslian sihteeri
p. 09 432 2049
p. 09 432 2049
Stina
Nurmikoski, valiokunta-avustaja
(kokoustekniset tehtävät)
p. 09 432 2076
(kokoustekniset tehtävät)
p. 09 432 2076
Yhteystiedot
Perustuslakivaliokunta
00102 EDUSKUNTA
puh. 09 432 2049
pev(at)eduskunta.fi
00102 EDUSKUNTA
puh. 09 432 2049
pev(at)eduskunta.fi
Suomessa
on tapahtunut valtiopetos, mikä ei vanhene koskaan.
Koiviston
konklaavi
Valtiopetosta
todistaa muun muassa nämä asiakirjat
1.salaiseksi
julisterut Koiviston konklaavin asiakirjat 6.5.1992
2.
salaiseksi julistettua SSP-sopimusta 22.10.1992
3.
25 vuodeksi salaiseksi julistettua Aktiv-Hansa-kaupan asiakirjat
31.03.2000
Valtiopetosta
todistaa muun muassa nämä videot
Koiviston
konklaavi
SSP-sopimus
Valtiopetosta
todistaa muun muassa nämä selvitykset ja kirjat
Jorma
Jaakkolan kotisivut
Jukka
Davidsonin nettikirja Isänmaan ryöstäjät
Kiireellinen
toimenpidepyyntö Euroopan neuvostolle
Koiviston
konklaavi – SSP-sopimus ja muut salatut sopimukset
Valtiopetos
on tosiasia
Jatketun
24 vuoden oikeusmurhan ja kidutuksen kohteena
Pankkikriisi
Oikeuslaitos
ja poliisi
Näistä
kirjoista olisi löytynyt lisää tietoa,
Uutta todistusaineistoa asioista tulee koko ajan ja tärkein niistä on tohtori Jukka Davidssonin haastattelut 27.05.2019 ja tutkimukset, jotka tukevat omia todistusaineistojani
Totuudesta
muutokseen
Velallisten
tuki ry
c/o
Liisa Mariapori
Pohjolankatu
27, 96100 Rovaniemi
Suomi
liisa.mariapori@velallistentuki,fi
SUOMEN
PERUSRAPORTTI YK:N SOPIMUSVALVONTAELIMILLE, MÄÄRÄAIKA 27.11.2019
IHMISOIKEUSRIKKOMUKSET
SUOMESSA
Suomi
on syyllistynyt vakaviin ihmisoikeusloukkauksiin vuosina 1992-2019
ja syyllistyy edelleen:
Vuosina
1992-2019 ovat sadat tuhannet Suomen kansalaiset menettäneet
perus- ja ihmisoikeutensa ja omaisuutensa julkisen vallan
edustajien tekemien virhepäätösten seurauksena. Suomen
poliittinen eliitti ja tulospalkkainen virkakoneisto ovat polkeneet
suomalaisten ihmisoikeuksia vuodesta 1992 lähtien. Tämä on ollut
mahdollista siksi, että Suomessa ei ole
Perustuslakituomioistuinta, eikä laillisuusvalvonta Suomessa siten
toimi. Suomessa on 1990 vuodesta lähtien säädetty hallitusmuodon
ja Suomen perustuslain vastaista lainsäädäntöä. Tämä on
ollut mahdollista siksi, että samat kansanedustajat, jotka oat
mukana ensin säätämässä ja hyväksymässä lakeja, sitten
istuvat perustuslakivaliokunnassa päättämässä itse
hyväksymiensä lakien perustuslainmukaisuudesta. Näin Suomeen
syntyy koko ajan lisää Suomen ja EU:n perustuslain vastaista
lainsäädäntöä.
Suomessa
on 90-luvun finanssikriisin seurauksena langetettu tuhansia ja taas
tuhansia vankeustuomioita velallisen epärehellisyyden tms.
perusteella. Nämä vuosina 1992-2019 annetut tuomiot perustuvat
presidentti Mauno Koivisto määräykseen 6.5.1992, jolloin hän
ns. Koiviston konklaavissa määräsi, että instituutiot eivät
saa hävitä ja näin suomalaiset yrittäjät eivät ole voineet
saada oikeutta Suomen oikeuslaitoksissa 1992 vuoden jälkeen.
Presidentti
Mauno Koiviston määräyksestä vuonna 1992 johtuen Suomessa
tapahtuu koko ajan vakavia ihmisoikeusloukkauksia, joista
törkeimpiä ovat teot, jotka täyttävät kidutuksen ja muun
julman, epäinhimillisen tai halventavan kohtelun tai rangaistuksen
kieltävän sopimuksen määrittäviä tekoja. Näihin tekoihin
ovat syyllistyneet hallinnon virkamiehet ja kaikki Suomen
hallitukset ja presidentit vuodesta 1992 lähtien, sillä
presidentti Mauno Koiviston antamaa määräystä, että
instituutiot eivät saa hävitä ei ole vielä tähän päivään
mennessä kumottu. Ihmisoikeusloukkaukset ovat näin suomalaisten
arkipäivää, ovat olleet jo kohta 30 vuotta.
Julkisen
vallan edustajat ovat lainsäädännössä ja oikeuslaitoksissa
selvästi suosineet kaikkia velkojia, kuten pankkeja ja
perintätoimistoja aina 6.5.1992 lähtien ja näin julkisen vallan
edustajat, Eduskunta ja koko oikeuslaitos ovat toimillaan
aiheuttaneet tuottamuksellisesti tai tahallisesti taloudellista
vahinkoa valtiolle ja suomalaisille yrittäjille kymmenien tai
satojen miljardien eurojen edestä. Suomen eduskunta rikkoo
lainmuutoksissa Euroopan Unionin perusoikeuskirjan säännöksiä
monella eri tavalla. Suomessa ei ole elinkeinovapautta II-76
artikla, eikä suomalaisilla yrittäjillä ole Euroopan unionin
perustuslain takaamaa omistusoikeutta II-77 artikla. Suomessa
Eduskunta säätää ja on säätänyt jo 30 vuotta hallitusmuodon
ja perustuslain vastaista lainsäädäntöä, jonka nojalla
tulospalkkaiset Verohallinnon verotarkastajat voivat takavarikoida
yrittäjien koko omaisuuden ennen lainvoiman saanutta
verotuspäätöstä ja verot pitää maksaa muutoksenhausta
huolimatta ja verojen täytäntöönpanon kieltoa ei myönnetä,
jolloin yritykset joutuvat lopettamaan toimintansa, kun
ulosottomiehet vievät kaikki rahat yritysten tililtä usein jo
ennen verotarkastuskertomusten valmistumista. Suomessa yrittäjillä
ei siis ole oikeutta nauttia laillisesti hankkimastaan
omaisuudesta, eikä käyttää, luovuttaa ja testamentata sitä.
Suomen ylisuuri virkakoneisto on ottanut Suomessa vallan ja käyttää
sitä täysin mielivaltaisesti ja laittomasti saavuttaakseen
Valtiovarainministeriön sille asettamat tulostavoitteet ja
saadakseen itselleen tulospalkkion.
Nämä
Suomen julkisen vallan tekemät ihmisoikeusrikkomukset tulisi
kartoittaa riippumattoman kansainvälisen asiantuntijaryhmän eli
totuuskomission toimesta, jotta näihin tekoihin syyllistyneet
Suomen presidentit, hallitukset, virkamiehet ja muut virallisessa
asemassa toimivat henkilöt saataisiin vastuuseen teoistaan vuosina
1992-2019 tapahtuneista teoista, joihin kuuluvat maanpetos,
valtiopetos, törkeä virka-aseman väärinkäyttö, kansanmurha
jne. Suomessa vallitseva hyvävelijärjestelmä ja syvä korruptio
estävät kaikki ihmisoikeusrikkomusten tutkinnat Suomessa.
Suomessa koko poliittinen johto ja virkakoneisto toimii yhdessä
Suomen kansalaisia vastaan, joten suomalainen yrittäjä ei voi
saada oikeutta Suomen täysin korruptoituneessa oikeuslaitoksessa,
joka toimii edelleen presidentti Mauno Koiviston määräysten
mukaan,.
Suomen
perustuslaissa on turvattu ihmisarvon loukkaamattomuus, yksilön
vapaus ja oikeudet sekä oikeudenmukaisuuden edistäminen
yhteiskunnassa. Perusoikeudet ovat yksilölle kuuluvia oikeuksia ja
ovat luonteeltaan yleisiä eli kuuluvat kaikille yhdenvertaisesti.
Kun Suomen koko oikeuslaitos ja virkakoneisto on alistettu
presidentti Mauno Koiviston määräyksellä tahoksi, jossa
instituutiot eivät saa hävitä, on tämä presidentin määräys
samalla vienyt suomalaisilta kaikki ihmisoikeudet ja
nykyjärjestelmä tekee jatkuvia rikoksia ihmisyyttä vastaan ja
näin Suomen valtio ja koko virkakoneisto polkee suomalaisten
ihmisoikeuksia siitäkin huolimatta, että YK:n peruskirjassa
asetetaan jäsenvaltioiden tehtäväksi suojella ihmisoikeuksia.
Suomi on yhtenä peruskirjan allekirjoittajana sitoutunut
mainittuun oikeuden turvaamiseen ja näin muodoin myös
julistukseen, jossa ihmisoikeudet määritellään ja johon yhä
enemmän vedotaan. ihmisoikeustuomioistuinten toiminnassa ja
päätöksissä.
Suomen
ihmisoikeusrikkomukset ovat peräisin 1980 luvun aikana tehdyistä
täysin virheellisistä talouspoliittisista päätöksistä ja
Suomen EU-jäsenyyskuntoon saattamiseksi vaatineista pankkien
vakavaraisuuden nostamisesta 8 %:iin siten, että Suomen hallitus
teki tiettyjen pankkien kanssa SSP-pankkisopimuksen vuonna 1993,
jolla sopimuksella hallitus antoi pankeille luvan sanoa
yksipuolisesti irti tiettyjen toimialojen yritysten velat ja näin
kaataa 65.000 yritystä. Näin näistä 65.000 yrittäjästä ja
heidän takaajistaan tehtiin Suomeen ikuisuusvelallisia. Samalla
Suomen lainsäädäntöä muutettiin velkojia suosivaksi ja
siirryttiin summaariseen menettelyyn oikeuslaitoksissa, mikä
summaarinen menettely tarkoittaa käytännössä sitä, että
velkojan ei tarvitse oikeuslaitoksessa esittää mitään
todistetta velasta, ei velkakirjaa tai laskua vaan oikeuslaitoksen
antavat lähes poikkeuksetta asiassa ns. yksipuolisen tuomion,
jolla velallinen velvoitetaan maksamaan velkojan vaatimat velat
siitäkin huolimatta, että velallinen perusteellisesti kiistää
saatavan olemassaolon. Myöskään velkojen vanhentumista ei
tutkita missään vaiheessa, kun alkuperäistä velkakirjaa
siirtomerkintöineen ei tarvitse esittää.
Jotta
suomalaisten yritysten tuho olisi täydellinen myi Suomen
hallitus/talouspoliittinen ministerivaliokunta vielä 31.3.2000 ns.
Arsenal kauppakirjalla näiden SSP-pankkisopimuksella ryöstettyjen
yritysten velat (56.000 yrityksen 77.000 velkaa määrältään 12
miljardia markkaa)) norjalaisille perintätoimistoille, jotka
olivat amerikkalaisen Pra Group-yhtiön bulvaaneja. Nämä 12
miljardin velat myytiin 5 %:lla niiden nimellisarvosta eli 600
miljoonalla markalla antamatta velallisille mahdollisuutta maksaa
velkaansa pois tuolla 5 %:lla velan arvosta. Osaa näistä veloista
peritään yrittäjiltä ja heidän takaajiltaan edelleen ilman
velkakirjaa tai tilityksiä, jolloin esim. takaajat eivät pysty
käyttämään regressioikeuttaan. Näillä valtion virkamiesten ja
poliitikkojen toimilla saatiin Suomeen suurtyöttömyys, jolloin
työttömänä on ollut pitkään noin 500.000 suomalaista.
Näillä
Suomen hallituksen toimilla kumottiin Suomessa omaisuudensuoja.
Ryhtyessään sopimussuhteeseen pankkien kanssa on Suomen valtio
toteuttanut oikeustoimensa suunnitelmallisesti, tahallisesti ja
tietoisena asioitten tilasta sekä seurauksista. Samalla valtio on
julistanut asiakirjat salaiseksi, eikä esim. ns Arsenal
kauppakirjaa 31.3.2000 ole vieläkään saatu julkiseksi monista
yrityksistä huolimatta. Suomen hallitukset vuodesta 1992 ovat
pystyneet ja pystyvät edelleen salaamaan omat rikoksensa
julistamalla asiakirjat salaiseksi jopa 100 vuodeksi.
Valtioneuvoston
sopimukset pankkien kanssa ovat laittomia, koska mainitut
sopimukset ja niitten käytännön toteuttaminen ovat johtaneet
törkeisiin ja moninaisiin ihmisoikeudenloukkauksiin. Tätä
sopimusvyyhteä ja niiden aiheuttamia tekoja tulee arvioida kahden
osapuolen rahallisena toimintana tiettyä ihmisryhmää vastaan.
Kummankin osapuolen, valtion ja pankkien, olisi perusoikeuksien
nimissä tullut ottaa huomioon aiheutettu loukkausten ketju sekä
yksilöitten oikeudellisesti arvioitu heikompi asema. Valtion
velvollisuutena on lisäksi valvoa mainittujen tekojen aiheuttajia,
eikä itse olla aktiivisena sopijapuolena toteuttamassa niitä.
Nämä ihmisoikeusloukkaukset Suomessa käsittävät suoraan
laskentatavasta riippuen noin 200.000-400.000 Suomen kansalaista.
Tämä määrä edustaa noin 4-8 % koko väestöstä laskettuna.
Epäsuorasti loukkausten vaikutukset koskevat noin 1-1,3 miljoonaa
suomalaista (26 %).
Suomen
valtio oikeuslaitoksineen polkee ja on vuodesta 1992 alkaen
polkenut suomalaistan ihmisoikeuksia seuraavasti:
- Omaisuudensuoja, PL 15 §, EIS ensimmäinen lisäpöytäkirja 1 artikla, YK:n ihmisoikeuksien julistus 17 artikla.
- Kansalaisten yhdenvertaisuus ja syrjinnän kielto. PL 6 §, EIS 14 artikla, seitsemäs lisäpöytäkirja 5 artikla, YK:n ihmisoikeuksien julistus 1 artikla, 2 artikla, 7 artikla, KP-sopimus 2 artikla, 3 artikla, 4 artikla, 14 artikla, 20 artikla, 23 artikla, 24 artikla, 25 artikla, 26 artikla, TSS-sopimus 2 artikla.
- Oikeusturva PL 21 §, EIS 6 artikla, YK:n ihmisoikeuksien julistus 10 artikla, 11 artikla, KP-sopimus 14 artikla.
- Oikeus tehokkaaseen oikeussuojakeinoon EIS 13 artikla, YK:n ihmisoikeuksien julistus 8 artikla, KP-sopimus 2 artikla. Kidutuksen ja muun julman, epäinhimillisen tai halventavan kohtelun tai rangaistuksen vastainen yleissopimus 13 artikla.
- Oikeus työhön ja elinkeinovapaus PL 18 , Euroopan sosiaalinen peruskirja SopS 43-44/1991, 1 osa kohdat 1.12 erityisesti 1.10 artiklat. TSS-sopimus 6 artikla, 7 artikla, 11 artikla. YK:n ihmisoikeuksien julistus 20 artikla.
- Oikeus sosaaliturvaan PL 19 §, YK:n ihmisoikeuksien julistus 22 artikla, 25 artikla, TSS-sopimus 11 artikla
- Kidutuksen ja muun julman, epäinhimillisen tai halventavan kohtelun tai rangaistuksen kielto PL 7 §, EIS 3 artikla, YK:n ihmisoikeuksien julistus 5 artikla, KP-sopimus 7 artikla. Kidutuksen ja muun julman, epäinhimillisen tai halventavan kohtelun tai rangaistuksen vastainen yleissopimus 1 artikla, 16 artikla.
- Perus- ja ihmisoikeuksien turvaamisvelvollisuus ja oikeuksien väärinkäytön kielto. PL 22 §.
- Suomessa Verohallinto on vuosina 1992-2018 ajanut ja ajaa edelleen noin 3000 yritystä konkurssiin Verohallinnon verotarkastajien tekemillä virheellisillä verotarkastuskertomuksilla, jotka eivät perustu lakiin tai tosiasianäyttöön. Näin vuosittain 3000 yrittäjää menettää koko omaisuutensa ja usein vielä tuomitaan keksitystä veropetoksesta vankilaan syyttömänä.
Kuten
kaikki edellä oleva osoittaa, Suomi rikkoo kaikkia solmimiaan
ihmisoikeussopimuksia räikeästi ja suomalaiset eivät voi saada
Suomessa oikeutta, kun presidentti Mauno Koivisto on 6.5.1992
määrännyt, että instituutiot eivät saa hävitä.
Kohta
30 vuotta Suomessa vallinnut oikeudeton tila on nyt johtanut
siihen, että ensimmäinen suomalainen yrittäjä on hakenut
Euroopan perustuslain II-78 artiklan mukaista turvapaikkaa
Bulgariasta pakolaisten oikeusasemaa koskevan 28 päivänä
heinäkuuta 1951 tehdyn Geneven yleissopimuksen ja pakolaisten
oikeusasemaa koskevan 31 päivänä tammikuuta 1967 tehdyn
pöytäkirjan määräysten sekä Euroopan perustuslain mukaisesti.
Ks.
tarkemmin http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com
Tuhansia
suomalaisia yrittäjiä on Verohallinnon suorittamien
ryöstöverotuksen vuoksi muuttanut vapaaehtoisesti pois maasta ja
muutosvirta kiihtyy koko ajan.
Kysymyksemme
siis kuuluu: Missä maassa ja miten suomalaiset yrittäjät,
joiden koko omaisuus on ryöstetty Valtioneuvoston ja pankkien
tekemällä SSP-pankkisopimuksella 22.10.1993 tai Verohallinnon
verotarkastajien vuosina 1992-2019 tekemillä lakiin
perustumattomilla ja virheellisillä verotarkastuskertomuksilla,
voivat saada asiassaan oikeutta ja miten saada Suomen valtio
korvaamaan vuosina 1989-2019 Suomen yrittäjille ja heidän
takaajilleen aiheuttamat vahingot?
Suomessa
on tällä hetkellä ulosotossa 580.000 henkilöä ja
köyhyysloukussa noin 1 miljoona suomalaista.
Jotta
Suomessa oleva tilanne saadaan jotenkin hoidettua kuntoon, niin
tämä kirje toimitetaan YK:n ihmisoikeustuomioistuimelle, Euroopan
neuvostolle, Euroopan neuvoston vetoomusvaliokunnalle, Euroopan
komissiolle ja Velallisten Tuki ry:n perusraporttina YK:n
sopimusvalvontaelimille 27.11.2019.
Rovaniemellä
27 päivänä marraskuuta 2019.
Liisa
Mariapori
Velallisten
tuki ry:n puheenjohtaja
liisa.mariapori@velallistentuki.fi
+358405604180
Toimin
aikanaan Alavieskassa PR-Teollisuus Oy:n toimitusjohtajana ja
osakkeen omistajana. Yritys ajettiin rikollisesti konkurssiin.
Käytännön toimet hoiti rikosliiga, johon kuuluivat syyttäjä
Sulo Heiskari, varatuomari Paavo M. Petäjä, joka on tunnustanut
rikoksensa, entinen asianajaja, nykyinen varatuomari ja
vankilakundi Asko Keränen, joka on tunnustanut tekonsa sekä
Arsenal Oy ja Kera Oy sekä asianajajat Antti Latola ja asianajaja
Hannu Maskonen sekä lestadiolainen poliisi Raimo Ollila. Ei voi
välttyä vaikutelmalta, että heille on annettu syytesuoja.
Olen
pyrkinyt saamaan oikeutta jo lähes 25 vuotta. Viimeisin tilanne on
se, kun käräjätuomari Sarinne Ervasti ja ulosottomies Eveliina
Nissilä tekivät minusta rikosilmoituksen viranomaisen
väkivaltaisesta vastustamisesta. Rikosilmoitus on perätön
ilmianto. Kävin aikanaan Raahen käräjäoikeudessa tarkistamassa
käräjäoikeuteen lsähköpostitse lähettämäni aineiston. Kävin
tarkistamassa sen sen takia, että ulosottomies ilmoitti minulle
ettei hän tiedä, että hänet on haastettu oikeuteen ja kuitenkin
käräjätuomari oli ilmoittanut milloin päätös asiassa
annetaan. Minä menin todistajan kanssa käräjäoikeuteen
tarkistamaan sinne sähköisesti lähettämäni aineiston ja
huomasin, että se oli tulostettu. Kaikki todistusaineisto oli
jätetty tulostamatta. Todistajani voi todistaa asian.
Käräjäsihteeri kutsui käräjätuomarin paikalle. Käräjätuomari
oli hämillään, koska oli jäänyt rysän päältä kiinni. Hän
yritti kierrellä, ettei todistusaineistolla ole asiassa mitään
merkitystä. Tein hänelle muutaman tarkistuskysymyksen ja totesin,
ettei hän ollut perehtynyt asiaan lainkaan. Hän teki tietoisesti
väärän päätöksen. Siitä seurasi melkoinen prosessi, jonka
olen kertonut loppulausunnoissani.
Käräjätuomari
on siis tehnyt minusta rikosilmoituksen kun itse jäi rikoksesta
kiinni. Tietenkin asiassa aloitettiin ”rikostutkinnat” koskea
käräjätuomari on rikosilmoituksen tekijä. Kuulusteluissa en
saanut esittää mitään todistusaineistoa, eikä toddistajiani
kuultu. Kuulustelija ilmoittti minulle etäkäteen, että
kuulustelun kysymykset ja vastaukset on tehty etukäteen. Minä
tiedustelin, että miksi sitten kuulustelut suoritetaan. Hän
pahoitteli sanavalintojaan. Minulla oli kuulustelutodistaja
mukanani joka voi todistaa kuulustelutapahtuman ja sen
lainvastaisuuden. Rikostutkijana asiassa Pekka Niskakangas, joka
loppulausunnossani esittämän todistusaineiston mukaan on varmasti
esteellinen ja tutkinnanjohtajana on Hannu Mensonen, joka on vuoren
varmasti esteellinen. Lisäksi asia käsitellään Oulun
käräjäoikeudessa, jossa ainakin neljää muuta käräjätuoamria
on syytä epäillä asiassani virkarikoksesta. Siis minulta
estetään esteetön rikostutkinta ja oikeudenmukainen
oikeudenkäynti, koska toverituomioistuin käsittelee asian.
Asiat
selviävät loppulausuntoluonnoksistani jotka löytyvät netistä
loppulausuntoluonnos
osa 1
loppulausuntoluonnos
osa 2
kihlakunnansyyttäjä
Sulo Heiskari
asianjaja
Antti Latola
asianjaja
Hannu Maskonen
varatuomari
Paavo M. Petäjä
entinen
asianajaja Asko Keränen, nykyinen varatuomari
lestadiolainen
poliisi Raimo Ollila
rikollisten
suojelijat
Hätähuuto
Suomesta
ssp-sopimus
Saattohoitajat
Rikolliset
konkurssit
Rikoksia
ei tutkita
Ahojahti
Suomi
ei ole oikeusvaltio.
Rikoslaki
13 luku
1
§ (21.4.1995/578)
Valtiopetos
Joka
tarkoituksenaan väkivaltaa käyttämällä tai sillä uhkaamalla
tai siihen rinnastettavalla tavalla oikeudettomasti pakottamalla
taikka valtiosääntöä rikkoen
1)
kumota Suomen valtiosääntö tai muuttaa sitä taikka
2)
muuttaa Suomen valtiojärjestystä
tekee
teon, josta aiheutuu sanotun tarkoituksen toteutumisen vaara, on
tuomittava valtiopetoksesta
vankeuteen vähintään yhdeksi ja enintään kymmeneksi vuodeksi.
Valtiopetoksesta
tuomitaan myös se, joka väkivaltaa käyttämällä tai sillä
uhkaamalla syrjäyttää tai yrittää syrjäyttää tasavallan
presidentin, valtioneuvoston tai eduskunnan taikka kokonaan tai
osaksi estää tai yrittää estää niitä käyttämästä
toimivaltaansa.
2
§ (21.4.1995/578)
Törkeä
valtiopetos
Jos
valtiopetoksessa
1)
rikoksentekijänä on tasavallan presidentti, valtioneuvoston jäsen
tai muu valtion ylimpään poliittiseen tai sotilaalliseen johtoon
kuuluva henkilö,
2)
rikoksen tekemiseen käytetään aseistettua joukkoa,
3)
rikos tehdään ihmisiä surmaamalla tai
4)
rikos on poikkeuksellisten olojen vuoksi erityisen vaarallinen
ja
valtiopetos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä,
rikoksentekijä on tuomittava törkeästä
valtiopetoksesta
vankeuteen vähintään neljäksi vuodeksi tai elinkaudeksi.
Rikoslaki
15 bluku
10
§ (24.7.1998/563)
Törkeän
rikoksen ilmoittamatta jättäminen
Joka
tietää joukkotuhonnan, joukkotuhonnan valmistelun, rikoksen
ihmisyyttä vastaan, törkeän rikoksen ihmisyyttä vastaan,
hyökkäysrikoksen, hyökkäysrikoksen valmistelun, sotarikoksen,
törkeän sotarikoksen, kidutuksen, kemiallisen aseen kiellon
rikkomisen, biologisen aseen kiellon rikkomisen,
jalkaväkimiinakiellon rikkomisen, Suomen itsemääräämisoikeuden
vaarantamisen, maanpetoksen, törkeän maanpetoksen, vakoilun,
törkeän vakoilun, valtiopetoksen, törkeän valtiopetoksen,
raiskauksen, törkeän raiskauksen, lapsen törkeän seksuaalisen
hyväksikäytön, törkeän lapsenraiskauksen, murhan, tapon,
surman, törkeän pahoinpitelyn, ryöstön, törkeän ryöstön,
ihmiskaupan, törkeän ihmiskaupan, panttivangin ottamisen, törkeän
tuhotyön, törkeän terveyden vaarantamisen, ydinräjähderikoksen,
kaappauksen, 34 a luvun 1 §:n 1 momentin 3 kohdassa tarkoitetun
terroristisessa tarkoituksessa tehdyn rikoksen, törkeän
ympäristön turmelemisen tai törkeän huumausainerikoksen olevan
hankkeilla eikä ajoissa, kun rikos vielä olisi estettävissä,
anna siitä tietoa viranomaiselle tai sille, jota vaara uhkaa, on
tuomittava, jos rikos tai sen rangaistava yritys tapahtuu, törkeän
rikoksen ilmoittamatta jättämisestä
sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.
(12.4.2019/486)
Törkeän
rikoksen ilmoittamatta jättämisestä ei kuitenkaan tuomita
rangaistukseen sitä, jonka olisi rikoksen estämiseksi täytynyt
antaa ilmi nykyinen tai entinen aviopuolisonsa taikka nykyinen
avopuolisonsa, sisaruksensa, sukulaisensa suoraan ylenevässä tai
alenevassa polvessa taikka se, johon hänellä on vastaavanlainen
parisuhteeseen tai sukulaisuuteen rinnastuva läheinen suhde.
(12.6.2015/735)
11
§ (24.7.1998/563)
Rikoksentekijän
suojeleminen
Joka
saatuaan tietää rikoksen tehdyksi edistämällä rikoksentekijän
pakoa tai hävittämällä todisteita estää tai yrittää estää
rikoksentekijän saattamista vastuuseen rikoksesta, on tuomittava
rikoksentekijän
suojelemisesta
sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.
Mitä
1 momentissa säädetään, ei koske rikokseen osallista eikä 10
§:n 2 momentissa mainitussa suhteessa rikoksentekijään olevaa
henkilöä, eikä rikosta, josta ei säädetä ankarampaa
rangaistusta kuin kuusi kuukautta vankeutta.
Erkki
Aho Yrittäjät joutuu lähtemään maanpakoon.
Siellä
jossakin jouluna 2019
Jatketun
24 vuoden oikeusmurhan ja kidutuksen kohteena yrittäjä Erkki Aho
Pyydän
poliittista turvapaikkaa Bulgarian valtiolta
Erkki
Ahon työkokemus
- Konsulttitoimisto Erkki Aho Ky, toimitusjohtaja 1991 –
- ITC Russia toimitusjohtaja 1997
- ITC Finland Oy, toimitusjohtaja 1996 – 1997
- PR-Teollisuus Oy, toimitusjohtaja 1996
- PR-Teollisuus Oy, myyntipäällikkö 1995
- Raahen Porvari- ja Kauppakoulu opettaja 1991 – 1995
- Pohjanmaa-lehti, päätoimittaja 1990 – 1991
- Särkkäin Sanomat, päätoimittaja 1988 – 1989
- Raahen Porvari- ja Kauppakoulun Konsultit Oy, toimitusjohtaja 1988 – 1989
- Pohjois-Suomen Toimitusjohtajakoulun vetäjä 1988 – 1989
- Raahen Porvari- ja Kauppakoulun opettaja 1983 – 1988
- Leiribaari Ky, toimitusjohtaja 1983 – 1988
- Kalajoen Osuuskauppa, markkinointipäällikkö 1981 – 1983
- Pudasjärven Osuuskauppa, markkinointipäällikkö 1981
- Pudasjärven Osuuskauppa, tavaratalopäällikkö 1979 – 1981
- Osuuskauppa Vuoksenmaa, osastopäällikkö 1978 – 1979
- PKO-Sokos, tarkastaja 1977 – 1978
- SOK:n liikkeenjohdollinen tavaratalokoulutus 1977 – 1978
- Osuuskauppa Vuoksenmaa, henkilöstöpäällikkö 1976 – 1977
- SOK Kokkola, tarkastaja 1976
- SOK:n liikkeenjohdollinen kenttäkoulutus 1974 – 1976
- Kalajoen Osuuskauppa, myyjä 1973 – 1974
- Kalajoen Hiekkasärkkien leirintäalueen päävalvoja 1973
- Kalajoen Osuuskauppa, myyjä Raution myymälä 1970
- Raution kunnan nuoriso- ja urheiluohjaaja 1970
- Lemminkäinen Oy, liikenteenohjaaja 1968
Erkki
Ahon luottamustoimet
- Kalajoen kaupunginvaltuuston varapuheenjohtaja 2009-2012
- Kalajoen kaupunginvaltuuston jäsen 1988 – 2016
- Kalajoen kaupunginhallituksen jäsen 2007 – 2008
- Kalajoen kaupunginhallituksen varajäsen 2005 – 2006
- Kalajoen ympäristölautakunnan puheenjohtaja 2005 – 2008
- Kalajoen elinkeino- ja maankäyttötoimikunnan jäsen 2007 – 2008
- Perussuomalaisen puolueen puoluevaltuuston jäsen 2005 –
- Keskipohjanmaan maakuntavaltuuston jäsen 2005 –
- Kansanedustajaehdokas 2002
- Kalevala-projektin puheenjohtaja 1996
- Kalajoen sivistyslautakunnan jäsen ja varapuheenjohtaja 1992 – 1996
- Kalajoen käsi- ja taideteollinen oppilaitos, johtokunnan puheenjohtaja 92 – 96
- Kalajoen Junkkarit, jääkiekkojaoston puheenjohtaja 1988 – 1989
- Kalajoen Junkkarit lentopallojaoston puheenjohtaja 1982 – 1983
- Kalajoen reserviupseerikerho, hallituksen jäsen 1981
- Pudasjärven kunta, tilintarkastaja 1981
- Pudasjärven Urheilijat, lentopallojaoston puheenjohtaja 1980 – 1981
- Pudasjärven reserviupseerit ry:n hallituksen jäsen 1981
- SOK:n Oulun piirin päällikkökillan hallituksen jäsen 1980
- Kalajoen kunnan nuorisolautakunnan puheenjohtaja 1973 – 1974
- Raution Kisailijoiden puheenjohtaja 1974
- Kalajokilaakson reserviupseerikerhon rahastonhoitaja 1974
- Raution Kisailijoiden varapuheenjohtaja 1973
- SM-maastojuoksut, järjestelytoimikunnan jäsen 1973
- Kalajoen Osuuskauppa, nuorisotoimikunnan jäsen 1973
- Nuoren Keskustan Liiton valtuuskunnan jäsen 1971 – 1972
- NKL:n Raution osaston puheenjohtaja 1969 – 1971
Kunnallisvaalti
2012
1.
Hanna Halmeenpää Vihreät 218
2.
Eija Pahkala Keskusta 190
3.
Juha Nivala Keskusta 160
4.
Riitta A Tilus Keskusta 158
- Erkki Aho Perussuomalaiset 99
Kunnallisvaalit
2008
- Tomi Reinikainen Kokoomus 201
- Terttu Myllylahti Keskusta 153
- Jorma Untinen Pro Kalajoki 150
- Veli Ainali Kristillisdemokraatit 131
- Kaarlo Isokääntä Keskusta 113
- Erkki Aho Pro Kalajoki /Perussuomalaiset 105
Kunnallisvaalit
2004
- Jorma Untinen Pro Kalajoki 307
- Erkki Aho Pro Kalajoki 199
- Kaarlo Isokääntä Keskusta 145
- Raili Myllylä Keskusta 109
- Veli Ainali Kristillisdemokraatit 108
- Juhani Latukka Keskusta 102
Kunnallisvaalit
2000
- Erkki Aho Kristillisdemokraatit, sitoutumaton 216
- Simo Kärjä Keskusta 114
- Pirkko Nygård SDP 111
- Reijo Rautakoski Keskusta 105
- Päivi Siironen Keskusta 101
- Raili Myllylä Keskusta 98
Kunnallisvaalit
1996
- Erkki Aho Keskusta 243
- Eero Nevalainen Keskusta 150
- Raili Myllylä Keskusta 132
- Veli Ainali Kristillisdemokraatit 130
- Esko Lindström Vasemmistoliitto 127
- Alpo Murtoniemi Keskusta 114
Kunnallisvaalit
1992
- Esko Lindström Vasemmistoliitto 166
- Pirkko Nygård SDP 163
- Eero Nevalainen Keskusta 131
- Erkki Aho Keskusta 128
- Markku Rautio Kokoomus 110
- Keijo Kukkola Keskusta 107
Kunnallisvaalit
1988
- Esko Lindström Vasemmistoliitto 138
- Eero Nevalainen Keskusta 122
- Juha Tavasti Keskusta 113
- Erkki Aho Keskusta 111
- Alpo Murtoniemi Keskusta 101
- Jorma Juusola Keskusta 95
Erkki
Aho
Liitän
tämän aineiston asiani rikostutkinnan loppulausuntoon ja
oikeudenkäyntimateriaaliin. Tiedoksi Euroopan komissiolle ja YK:n
Ihmisoikesneuvostolle
30.12.2019
Siellä
jossakin
Erkki
Aho
Nimeni
on Erkki Aho
From:
Erkki Aho
Sent:
Tuesday, December 31, 2019 9:46 AM
To:
pekka.niskangas@poliisi.fi ; maria.ohisalo@intermin.fi ;
anna-maja.henriksson@om.fi
Subject:
loppulausuntoa varten hankittava aineisto
Rikostutkija
Pekka Niskakangas
Pyydän
Teitä täydentämään loppulausuntoaineistoa 12.01.2019 mennessä
ja tuomaan aineiston suoraan postilaatikkooni entisen tavan mukaan.
Pyydän
hankkimaan haastehakemukseni ja haastehakemuksen täydennyksen näihin
rikosilmoituksiin liittyen 5770/R/53493/18 ja
5770/R/15736/19.
Haastehakemuksessa
olen esittänyt todisteet siitä, miksi kaikki ulosotossa olevat
saatavani ovat perintäkelvottomia. Ne perintäkelvottomia, koska
kaikki ulosottosaatavani ovat syntyneet rikosten avulla.
PR-talojen
konkurssivyyhti todistusaineistoineen
PR-talojen
konkurssivyyhti todistusaineistoineen 2
PR-talojen
konkurssivyyhti todistusaineistoineen 3
Todellisia
syyllisiä ovat nämä henkilöt
kihlakunnansyyttäjä
Sulo Heiskari
asianjaja
Antti Latola
asianjaja
Hannu Maskonen
varatuomari
Paavo M. Petäjä
entinen
asianajaja Asko Keränen, nykyinen varatuomari
lestadiolainen
poliisi Raimo Ollila
Tästä
syystä
Todistusaineisto
asiassa - kaikki ulosottosaatavani ovat syntyneet rikosten avulla:
Kauppasopimukset
Alavieskan Puurakenne Oy:n konkurssipestä ja Euronio Oy ( 3 kpl)
Konkurssisääntö
50 a § (31.1.1995/110)
Väliaikainen pesänhoitaja voi myydä velallista ja suurimpia velkojia kuultuaan konkurssipesään kuuluvaa irtainta omaisuutta siinä laajudessa kuin se on välttämätöntä tappioiden välttämikseksi tai kka konkurssipesän hallinnosta tai hoidosta aiheutuvien kustannusten maksamiseksi. Väliaikaiset pesänhoitajat eivät voi myydä kiinteää omaisuutta.
Väliaikainen pesänhoitaja voi myydä velallista ja suurimpia velkojia kuultuaan konkurssipesään kuuluvaa irtainta omaisuutta siinä laajudessa kuin se on välttämätöntä tappioiden välttämikseksi tai kka konkurssipesän hallinnosta tai hoidosta aiheutuvien kustannusten maksamiseksi. Väliaikaiset pesänhoitajat eivät voi myydä kiinteää omaisuutta.
Kera
Oy käytti saattohoitajaa, jonka tehtävänä oli tuhota yritys.
Saattohoitaja teki muiden osakkaiden tietämättä Kera OY:n kanssa
kuvassa olevan sopimuksen. Kysymyksessä on törkeä petos, koska
myyjä Kera Oy oli päättänyt poistaa perustettavan yhtiön
markkinoilta. Siihen liittyy kuvassa oleva sopimus.
Väliaikaiset
pesänhoitajat eivät konkurssisäännön mukaan saa myydä kiinteää
omaisuutta. He kuitenkin myivät kiinteää omaisuutta maakaaren
vastaisesti. Heillä ei ollut valtakirjoja ja he myivät toisen
omaisuutta omanaan kauppakaaren vastaisesti.
Kaupanteossa
salattiin 48 miljoonan markan pantatut kiinnitykset. Kysymyksessä
oli 63 miljonan markan törkeä petos.
Kaupanvahvistajaksi
on merkitty tuleva syyttäjä Sulo Heiskari, joka ei kauppakirjan
allekirjoittajan mukaan ollut paikalla, kun kauppasopimus
allekirjoitettiin. Sulo Heiskari on toiminut syyttäjän
kauppasopimuksista käydyissä oikeudenkäynneissä. Syyttäjistä
annetun lain mukaan hän on toiminut esteellisenä syyttäjänä.
Kaupanvahvistajan
kutsuma todistaja Arto Ranta-Ylitalo todistaa, ettei hän ollut
paikalla kun kauppakirjat allekirjoitettiin. Kauppasopimukset ovat
siis laittomia.
Kaupanvahvistajaksi
merkitty nimismies Sulo Heiskari toimi syyttäjänä kaikissa
kauppasopimuksista johtuvista oikeudenkäynneistä. Syyttäjistä
annetun lain mkaan hän ehdottomastai esteellinen toimimaan
syyttäjänä näissä asioissa.
Alavieskan
Puurakenne Oy:n konkurssipesä purki kaupat. Kaupan purku on aina
lopullinen ja peruuttamaton. Kun pääsopimus puretaan niin
liitännäiset eli takaukset eivät voida voimaan. Alavieskan
Puurakenne Oy:n konkurssipesä haki konkurssituomion väärillä
tiedoilla, koska kaupat oli purettu. Konkurssi oli siis laiton.
Kysymyksessä on prosessipetos.
Todistusaineistona
kauppojen purkusopimukset
Todistusaineistona
virheellinen konkurssihakemus
Varatuomari
Paavo M. Petäjä antoi Ylivieskan käräjäoikeudelle väärän
lausuman asiassa ilman valtakirjoja ja toimeksiantoja. Paavo M.
Petäjä tunnustaa asian KRP:lle
Silloiselle
asianajajalle Asko Keräselle annettiin valtakirjat asioiden
hoitamiseksi, koska hän pyysi niitä sillä perusteella, että
konkurssi on laiton, koska kaupat oli purettu ja konkurssi oli haettu
väärillä tiedoilla..
Entinen
asianajaja, nykyinen varatuomari Asko Keränen tunnustaa, että hän
jätti valituksen tekemättä. Nyt ainoa mahdollisuus on saada purku
korkeimmalta oikeudelta, mutta korkein oikeus ei suostu purkamaan
vääriä tuomioita eikä Ylivieskan käräjäoikeus ota asiaa
käsiteltäväkseen. Poliisi ei tutki, syyttäjä ei syytä eikä
laillisuusvalvonta näe asioissa mitään laitonta rikoksista
puhumattakaan.
Juristi
Asko Keräsen talousrikosoikeudenkäynti yllätti syyttäjän ja
tuomarin – Keränen tunnusti kaiken heti kättelyssä
Tutkinnanjohtajana
ollut poliisi Raimo Ollila on jättänyt kaikki rikostutkintapyynnöt
tutkimatta. Ollilan esimiehet ovat olleet lestadiolaisia kuten
Ollilakin. On syytä epäillä, että lestadiolainen mafia on
suojellut omia aateveljiään rakennusalalla sekä poliisialalla.
Asianajaja
Hannu Maskonen teki asiassa oman lopullisen ratkaisunsa, ”putosi”
parvekkeelta ja kuoli.
Ennen
kuolemaansa asianajaja Hannu Maskonen haastoi Erkki ja Eila Ahon
oikeuteen velallisen epärehellisyydestä Merita-pankin nimissä
pankinjohtajan tietämättä asiasta. Tässä pankinjohtajan
todistus.
Erkki
Aho tuomittiin asiassa 75 päivän ehdottomaan vankeuteen sellaisen
velan perusteella jota ei todellisuudessa edes ollut olemassa.
Koska
oli eduskuntavaalit tulossa niin kansanedustajaehdokas Kalajoen
kaupunginvaltuuston silloinen puheenjohtaja Raili Myllylä organisoi
asiat niin, että Erkki Ahon piti antaa valtuustolle selvitys
vankeustuomiosta otsikolla Luottamusmiehen rikollinen toiminta
luottamustoimen ulkopuolella. Valtuutettu Erkki Aho teki parissa
viikossa 1879-sivun selvityksen asioista. Valtuuston puheenjohtaja
Raili Myllylä apunaan Kalajoen kaupungin virkamiesjohto estivät
valtuutettu Erkki Ahoa esittämästä asioita valtuutetuille
valtuuston kokouksessa. Kysymyksessä oli törkeä luottamusaseman ja
virka-aseman väärin käyttö sekä rikollisten suojelu. Poliisi
kieltäytyi tutkimasta asiaa.
Olen
pyytänyt haastehakemuksessani käräjätuomari Sarianne Ervastia
hankkimaan todistusaineistot valtiopetokseen, koska PR-talojen
konkurssivyyhti on suoraa seurausta valtiopetoksesta, mihin kuuluu
seuraavat asiakirjat, jotka käräjätuomari jätti hankkimatta.
Valtiopetosta
todistaa muun muassa nämä asiakirjat
1.salaiseksi
julisterut Koiviston konklaavin asiakirjat 6.5.1992,
2.
salaiseksi julistettua SSP-sopimusta 22.10.1992
3.
25 vuodeksi salaiseksi julistettua Aktiv-Hansa-kaupan asiakirjat
31.03.2000
Lisäksi
todistusaineistona olivat nämä aineistot
Videot
Erkki
Ahon videot ( 6 videoa)
Hätähuuto
Suomesta
ssp-sopimus
Saattohoitajat
Rikolliset
konkurssit
Rikoksia
ei tutkita
Ahojahti
Koiviston
konklaavi
Valtiopetos
on tosiasia
Tyytymättömyyden
ilmaisu Ylivieska-Raahen käräjäoikeuden käräjäoikeuden
esteellisyyttä koskeva osaratkaisuun
Tämän
aineiston olen toimittanut Ylivieskan käräjäoikeuteen vuonna 2016
ja korkeimman oikeuden päätöksen mukaan sitä pitää säilyttää
siellä vuoteen 2021. Kävin tarkistamassa asian Ylivieskan
käräjäoikeudessa, josta löytyi vain korkeimman oikeuden
säilyttämisilmoitus, mutta ei aineistoa. Tein silloin
rikosilmoituksen asiasta Oulun poliisille, mikä jätti asian
tutkimatta. Pyysin kuitenkin käräjäoikeutta hankkimaan tämän
aineiston, koska olen sen sinne toimittanut. Nyt Ylivieskan, Raahen
ja Oulun käräjäoikeudet ovat yhtä käräjäoikeutta.
Pyydän
rikostutkijaa hankkimaan Rovaniemen hovioikeudesta sinne löhettämäni
valitushakemuksen liitteineen. Tähän on antanut lausumansa
kärjätuomari Sarianne Ervasti. Myös tämä lausuman ja
hovioikeudenpäätös on hankittava loppulausuntoaineistoon.
Tutkittavaan
aineistoon liittyy myös vaimoni avioerohakemus ja siihen antamani
lausuma. Käräjätuomarina oli asiassa Sarianne Ervasti. Olin
pyytänyt käsittelemään ulosottoasiani ensin ja sitten vasta
avioerohakemuksen. Käräjätuomari Sarianne Ervasti toimi juuri päin
vastoin. Minä halusin ulosottoasian ja vahingonkorvaukset
käsittelyyn ensin, koska olemme yhdessä vaimoni kanssa kärsineet
valtavat taloudelliset menetykset ja hirvittävät henkiset
kärsimykset Suomen valtion rikollisen toiminnan takia ja katsoin,
että jos saan oikeudenmukaisen oikeudenkäynnin niin saan valtiolta
korvaukset ja ne voidaan jakaa vaimoni kanssa. Nyt jos avioerohakemus
käsitellään ensin niin vaimoni jää osattomaksi
vahinginkorvauksista. Olen varma, että jos ulosottoasiani olisi
käsitelty oikein ja ensin niin avioeroa ei minulla olisi tullut.
Avioeron sai aikaan käräjätuomari Sarianne Ervasti virheellisellä
menettelyllään. Siksi on tärkeää hankkia kaikki
avioero-oikeudenkäyntiin liittyvät asiakirjat käräjä- ja
hovioikeudesta.
Tein
tutkintapyynnön Oulun poliisille ennen kuin Sarianne Ervasti ehti
tehdä vääriä päätöksiä. Pyysin Oulun poliisia estämään
käräjätuomari Sarianne Ervastin rikolliseksi epäiltävän
toiminnan. Pyydän rikostutkijaa hankkimaan tämän
rikostutkintapyynnön ja siihen annetun vastauksen loppulausuntoa
varten. Muistaakseni tutkimatta jättämispäätöksen asiassa teki
nyt tutkinnanjohtajana oleva Hannu Mensonen. Mensoselta on hankittava
sähköpostiviestivaihto, jonka kävimme asian johdosta
loppulausuntoaineistoon.
Koska
Oulun poliisi ei tutkinut asiaa, niin tein rikosilmoituksen asiasta
KRP:lle. KRP jätti asian tutkimatta. Pyydän hankkimaan
rikostutkintapyynnön liitteineen sekä siihen annetun vastauksen
loppulausuntoaineistoon. Muistaakseni KRP.ssä
tutkimattajättämispäätöksen on tehnyt Erkki Rossi.
Tein
rikostutkintapyynnön poliisin toiminnasta valtakunnansyyttäjälle.
Valtakunnansyyttäjävirastossa asian käsitteli kihlakunnansyyttäjä
Heidi Savurinne. Savurinteen suojelupäätös perustui Oulun poliisin
Antti Räsäsen ja Lapin poliisin Jukka Haatajan lausuntoon. Pyydän
hankkimaan nämä asiakirjat eli valtakunnansyyttäjälle laittamani
aineiston ja siihen annetun vastauksen sekä Oulun poliisin ja Lapin
poliisin vastauksen.
Soitin
kihlakunnansyyttäjä Heidi Savurinteelle ja hän tunnusti, että on
tehnyt ratkaisun asiassa perehtymättä todistusaineistoon.
Siksi
pyysin sisäministeri Maria Ohisalolta vastausta asiaan poliisin
toiminnasta ja oikeusministeri Anna.Maja Henrikssonilta vastausta
valtakunnansyyttäjäviraston toimintaan asiassa. Koska en ole saanut
ministereiden vastausta asiassa niin pyydän virka-apua poliisilta
jotta ministereiltä saadaan vastaukset asiaan ja ne voidaan liittää
loppulausuntoaineistoon.
Siellä
jossakin 31.12.2019
Erkki
Aho
Hyvää
Uutta Vuotta 2020 !
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti