Rikostutkinta
cd 5770/R/53493/18 loppulausunto asiasta
Rikostutkinnassa
rikostutkija Pekka Niskakangas on kerännyt CD:lle seuraavat
blogikirjoitukseni 30.11.2018 ajassa 14.18 -14.49. yhteensä 978
sivua. Onko rikostutkija ehtinyt perehtyä näin suureen määrään
tekstiä ja asioita rikostutkinnassa tuossa ajassa eli 31 minuutissa
, kysyn vain:
Käräjätuomari
Sarianne Ervasti vastatkaa - hovioikeuden tuomarit vastatkaa
0.2.09.2018
Tämä
blogiteksti todistaa tapahtumat oikein ja siinä on myös
todistusaineistot.
Pyysin
käräjätuomari Sarianna Ervastia vastaamaan minulle, mutta hän ei
vastannut vaan teki rikosilmoituksen minusta. Miksi Lapin ja Oulun
poliisit eivät ryhtyneet toimenpiteisiin asiassa, koska sitä heiltä
vaadin. Syyllistyivätkö Oulun ja Lapin poliisit
virkavelvollisuuksien laiminlyöntiin ja rikollisten suojeluun ja
rikosten peittelyyn?
Rikostutkintapyyntö
käräjätuomari Susanna Ervastin toiminnasta 04.06.2018
From: Erkki
Aho
Sent: Monday,
June 4, 2018 3:20 AM
To: kirjaamo.oulu@poliisi.fi
; POL_VP_KRP_kirjaamo ; hannu.mensonen@poliisi.fi ;
ylivieska-raahe.ko@oikeus.fi ; raahe.uo@oikeus.fi
Subject: Fw:
R 18/370
Oulun
poliisille, Raahen poliisille Hannu Mensoselle tiedoksi.Katson, että
Raahen poliisi Hannu Mensonen on nyt esteellinen toimimaan
rikostutkijana, Pyydän paikallista poliisia ilmoittamaan pikaisesti
kuka toimii rikostutkijana asiassa. Paikallispoliisin tutkinnan
jälkeen katsotaan mitkä asiat kuuluvat KRP:n tutkittavaksi.
Rehellisenä ihmisenä lähetän asian tiedoksi myös rikoksista
epäilyille käräjätuomari Susanna Ervastille sekä ulosottomies
Terttu Kelalle.
Tuohon
blogitekstiin sisältyy myös tämä blogitekstin linkki eli
haastehakemuksen täydennys
Haastehakemuksen
täydennys
Tässä
blogitekstissä ilmenee, että olen tehnyt rikosilmoituksen
paikalliselle Oulun poliisille sekä keskusrikospoliisille sekä
pyytänyt laillisuusvalvojia valvomaan, että oikeus toteutuu.
Kysymyksessähän oli perustuslain ja ihmisoikeussopimusten vastainen
menettelyä minua kohtaan ja sen ole rikostutkintapyynnössäni ja
kantelussani esilletuonut. Miksi viranomaiset eivät reagoineet
asiaan?
Haastehakemuksen
täydennyksessä on kaikki totta ja se ontäydellistä
todistusaineistoa asiassa.
Vaikea
saada oikeutta - onko Suomi oikeusvaltio?04.10.2018
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2018/10/vaikea-saada-oikeutta-onko-suomi.html
From: Erkki
Aho
Sent: Thursday,
October 4, 2018 10:11 AM
To: kirjaamo.oulu@poliisi.fi
Cc: kirjaamo@okv.fi
Subject: Miksi
Oulun poliisi ei vastaa minulle
Miksi
Oulun poliisi ei vastaa minulle? Onko syytä epäillä rikollisten
suojelua ja rikosten peittelyä`?
Oulun
poliisille tietopyyntö, tiedoksi oikeuskanslerille
Minä
olen tehnyt kolme rikostutkintapyyntöä Oulun poliisille. Olen
tehnyt rikostutkntapyynnöt
Blogikirjoitus
sisältää myös tämän linkin
Kantelu
Lapin poliisin Jarno Auvisen toiminnasta
Kysymys
on siis ihmisoikeusrikoksesta minkä tämäkin linkki osoittaa.
Viranomaiset suojelevat rikollisia ja peittelevät rikoksia.
Todistusaineisto on täyttä tavaraa valtiopetokseen ja
viranomaisrikollisuuteen.
Haaste
Ylivieska-Raahen käräjäoikeuteen, rikostutkintapyyntö Oulun
poliisille, kantelu oikeuskanslerille 07.09.2018
Blogi
on täyttä tavaraa osoittamaan ihmisoikeusrikokset ja Suomen valtion
viranomaisten rikollisen toiminnan. Haaste osoittaa, että
käräjätuomari on varmasti ollut tietoinen tosiasioista.
Kiitos
tiedosta, poliisilakimies, varatuomari Tommi Reen 14.06.2018
Blogiteksti
on täyttä asia. Kysymys on viranomaisrikollisuudesta. Viranomaiset
suojelevat valtiopetosta.
1990-luvun
pankkikriisissä 500 000 ihmistä jäi työttömäksi ja yli 280 000
ylivelkaantui. 48 000 yritystä poistettiin markkinoilta
kyseenalaisin jopa rikollisin keinoin ja 11 500 yrittäjää teki
itsemurhan vuoden 1997 loppuun mennessä. Voidaan puhua
kansanmurhasta. Todelliset syylliset ovat edelleenkin vapaalla
jalalla eikä heitä ole saatettu oikeudelliseen eikä taloudelliseen
vastuuseen teoistaan. Suomessa ei ole perustuslakituomioistuinta
kuten monissa muissa maissa.
Suomessa
laillisuusvalvonta ei toimi, sillä laillisuusvalvojille tehdyistä
kanteluista vain 0,6 promillea aiheuttaa huomautuksen vastaisen
varalle. Laillisuusvalvonnassa on mielestäni kysymys verovarojen
väärinkäytöstä, Koska laillisuusvalvonta ei toimi niin
valtakunnansyyttäjä ja poliisi voivat toimia rikollisesti
pelkäämättä joutumatta vastuuseen teoistaan, koska myöskään
poliisin laillisuusvalvonta ei toimi. Korkein oikeus ei perustele
tekemiään kielteisiä päätöksiä, koska se ei voi perustella
niitä lainmukaisin keinoin. Kysymys on perustuslain ja Euroopan
Ihmisoikeussopimuksen vastaisesta menettelystä. Käräjätuomarit ja
hovioikeuden tuomarit voivat toimia vapaasti ja rikollisesti
pelkäämättä joutumatta vastuuseen teoistaan. Suomessa
kansanedustajat eivät noudata lakia eikä ministerit
ministerinvalaa. Suomessa perustuslakivaliokunta korvaa
perustuslakituomioistuimen ja on kiistattomasti todistettu, että
perustuslakivaliokunnan jäsenet eivät noudata Suomen lakia. Suomi
ei siis ole oikeusvaltio ja kansalaiset Suomessa eivät saa oikeutta,
vaikka Suomen perustuslaki 21 § sitä edellyttää ja perustuslain
mukaan jos tavallinen laki ja perustuslaki ovat ristiririidassa niin
perustuslaki voittaa, mutta Suomessa ei ole
perustuslakituomioistuinta, joka valvoisi perustuslain ja
ihmisoikeussopimusten noudattamista.
PR-talojen
konkurssivyyhti 1
PR-talojen
konkurssivyyhti 2
PR-talojen
konkurssivyyhti 3
Rikoskomisario Erkki
Rossi ei ole löytänyt näistä asioista mitään rikosta, vaikka
kauppasopimuksissa on kysymyksessä 63 miljoonan markan törkeästä
petoksesta ja konkurssiasiassa on törkeä prosessipetos, jossa
haettiin yritys väärillä tiedoilla konkurssiin, koska kaupat oli
purettu. Varatuomari Paavo M. Petäjä on antanut oikeudelle väärän
lausuman ilman valtakirjoja ja toimeksiantoja. Hän on tunnustanut
tekonsa. Silloinen asianajaja, nykyinen varatuomari Asko Keränen on
jättänyt valituksen tekemättä asiassa, vaikka hänellä on ollut
valtakirjat asiossa. Asko Keränen on tunnustanut tekonsa. Kaikissa
asiaa koskevissa oikeudenkäynneissä on ollut esteellinen syyttäjä
Sulo Heiskari. Poliisi on jättänyt kaikki rikokset tutkimatta.
Olen
kärsinyt valtion rikollisen toiminnan johdosta neljä konkurssia,
yhden 75 päivän ehdottoman vankeustuomion ja 7
kunnianloukkaustuomiota, jotka kaikki on saatu rikoksilla aikaan.
Ylitarkastaja
Heidi Korri 15.11.2018
From: Erkki
Aho
Sent: Monday,
November 12, 2018 3:20 AM
To: raahe.uo@oikeus.fi
; vvv@oikeus.fi ; ylivieska-raahe.ko@oikeus.fi ;
kirjaamo.oulu@poliisi.fi
Cc: mot@yle.fi
Subject: veronpalautuksiini
ei saa koskea
Raahenseudun
ulosottovirasto, valtakunnanvoudinvirasto, Oulun poliisi,
Ylivieska-Raahen käräjäoikeus HP17/6900
Pyydän,
että Raahenseudun ulosottovirasto, mahdollisesti ulosottomies Terttu
Kela, ei koske minun veronpalautuksiini, koska minulla on
perustuslain mukainen omaisuudensuoja. Olen aloittanut jo
Valtiokonttorin kanssa vahingonkorvausmenettelyn rikolliseksi
pitämästäni ulosotosta. Ulosottohan tietää, että kaikki
ulosottosaatavani ovat syntyneet rikosten avulla ja perustuvat viime
kädessä valtiopetokseen ja 23,5 vuotta jatkuneeseen kidukseen eli
ihmisoikeusrikokseen. Rikoslain 15 luvun 10 §:n mukaan
ulosottoviranomaisten ja muidenkin viranomaisten on reagoitava
asioihin, kun kysymys on vakavasta rikoksesta.
Valtiopetos
on tosiasia
Tässä
selvitykset asioista:
Tämän blogiteksti ja sen linkkien alla olevat tekstit osoittavat kiistatta sen, että ulosottoviranomaiset ovat olleet tarkasti tietoisia tosiasioista mutta ovat silti jatkaneet ihmisoikeussopimusten vastaista kidutusta minua kohtaan. Tähän kidutukseen eivät eivät ole osallistuneet ainoastaan ulosottoviranomaiset vaan myös kaikki muutkin viranomaiset kuten poliisi , syyttäjä, käräjäoikeus, kun eivät ole ryhtyneet asian vaatimiin toimenpiteisiin. Merkittävä asia on myös se Suomen valtion valvoma YLE vaikenee asioista.
Tietopyyntö
Oulun poliisille 16.09.2018
Sent: Friday,
September 14, 2018 10:30 AM
Subject: tietopyyntö
Oulun
poliisille tietopyyntö, tiedoksi oikeuskanslerille
Minä
olen tehnyt kolme rikostutkintapyyntöä Oulun poliisille. Olen
tehnyt rikostutkntapyynnöt
- Bulgarialaisten työntekijöiden kohtelusta Antero Penttilä Oy:ssä. Olen katsonut, että he ovat joutuneet työsuojelurikoksen kohteeksi, työantaja on käyttänyt ulkomaista työvoimaa törkeästi väärin kuten rikostutkintapyynnössäni todistan. Kun he ryhtyivät vaatimaan maksamattomia palkkojaan ja ylityökorvauksiaan niin heidät sanottiin irti. Minun oikeustajuni mukaan kysymyksessä on laittomat irtisanomiset. Poliisi on tutkinut jo asiaa sen verran, että on todennut maksamattomat palkat lähes 40 000 euroksi. Palkat on kuitenkin laskettu väärin koska palkat on määritelty TES:n vastaisesti ja palkankorotukset on tehty vastoin TES:ä vaikka työsopimuksessa on sitouduttu TES:n noudattamiseen. Maksamattomilla palkoilla on suuri vaikutus työntekijöiden eläketurvaan. Eläkeyhtiölle on ilmoitettu väärät tiedot. Ne asiat eivät vanhene. Pyydän poliisia ilmoittamaan kuka toimii asiassa tutkijana ja kuka tutkinnanjohtajana.
- Olen tehnyt tutkintapyynnön käräjätuomari Sarianne Ervastin toiminnasta. Ervasti ei antanut minun todistaa, että ulosottosaatavat perustuvat virheellisiin tietoihin, koska ne on saatu aikaan rikoksilla. Tarkemmat tiedot ilmenevät tutkintapyynnössä. Ervasti jätti huomioonottamatta mm. ns. Koiviston konklaavin
- asioissani. Pyydän ilmoittamaan kuka toimii asiassa tutkijana ja kuka tutkinnanjohtajana.
- Olen tehnyt rikostutkintapyynnön ulosottomies Terttu Kelan toiminnasta. Tarkemmat tiedot ilmenevät tutkintapyynnöstä. Kysymyshän on mm. kidutuksesta. Pyydän poliisia ilmoittamaan kuka toimii asiassa tutkinaja ja kuka tutkinnanjohtajana.
Olen
varannut itselleni kaikissa tutkintapyynnöissäni loppulausunnon
mahdollisuuden jotta voidaan välttyä poliisin virheelliseltä
toiminnalta.
14.09.2018
Erkki
Aho
puh.
044-3025948
Miksi
poliisi ja oikeuskansleri vaikenevat? En saanut vastauksia.
Ylivieska-Raahen
käräjäoikeudelle, keskusrikospoliiisille, suojelupoliisille,
valtioneuvoston kansliaan ja tiedotusvälineille 19.03.2018
Sent: Monday,
March 19, 2018 9:38 PM
Subject: oikeudenkäyntiväittämän
käsittelyn ajankohta
Ylivieska-Raahen
käräjäoikeus, keskusrikospoliisi ja suojelupoliisi
Olen
tehnyt oikeudenkäyntiväitteet vaimoni Eila Ahon hakemaan
avioero-oikeudenkäyntiin koskien Ylivieska-Raahen käräjäoikeutta.
Prosessiväite siitä, että Ylivieska-Raahen käräjäoikeus ei ole
toimivaltainen asiassa. Oikeudenkäyntiväite liittyy jonkin prosessi
edellytyksen puutteeseen. Oikeudenkäyntiväitteen tarkoitus on
kanteen tutkimatta jättäminen jonkin oikeudenkäynnin muodollisen
edellytyksen puuttumisen tai esteen vuoksi. Tällainen väite voidaan
tehdä esimerkiksi tuomioistuimen toimivallasta tai tuomarin
kelpoisuudesta ja lähinnä puutteista niissä. Tällaisia
seikkoja, jotka tuomioistuin on velvollinen ottamaan huomioon viran
puolesta, ja joihin siis voi vedota myös oikeudenkäynnin kuluessa,
ovat mahdolliset puutteet ehdottomissa
prosessinedellytyksissä. Kertaan vielä
oikeudenkäyntiväitteiden asioita:
Minä
katson, että Ylivieska-Raahen käräjäoikeus on esteellinen
käsittelemään asiaa, koska olen joutunut kärsimään
Ylivieska-Raahen käräjäoikeuden virheellisestä menettelystä jo
24 vuoden ajan. Yliveska-Raahen käräjäoikeuden menettely
on keskeinen syy nyt haettuun avioeroon. Keskustelin juuri vaimoni
kanssa puhelimitse 19.03.2018 klo 19.00 – 19.30.
Todistusaineiston
on myös oikeustoimi- ja poliisi-blogini
PR-talojen
konkurssivyyhti 1
PR-talojen
konkurssivyyhti 2
PR-talojen
konkurssivyyhti 3
Todistusaineistot
linkkien takana
Tämäkin
blogi on täyttä asiaa ja todistaa sen hädän ja tuskan mikä
minulle on ollut Suomen viranomaisten rikollisen toiminnan johdosta.
Viranomaisten eivät noudata Suomen lakia ja tekevät
ihmisoikeusrikoksia ja syyllistyvät kidutukseen.
Kantelu
Lapin poliisin Jarno Auvisen toiminnasta 19.09.2018
Sent: Wednesday,
September 19, 2018 3:15 PM
Cc: jarmo.auvinen@poliisi.fi ; eduskunta@eduskunta.fi ; mot@yle.fi ; juha.sipila@eduskunta.fi ; eduskunta@eduskunta.fi
Subject: kantelu
lapin poliisin toiminnasta
Kantelu
oikeuskanslerille
Kantelija
Erkki Aho e.ahoky@kotinet.fi
puh.044-3025948
Kantelun
kohde: Lapin poliisi Jarno Auvisen toiminta
Minua
ei ole kuulusteltu asiassa. Vastapuolta ei ole kuulusteltu asiassa.
Minä en ole saanut antaa loppulausuntoa asiassa. Poliisi on toiminut
poliisilain, esitutkintalain ja perustuslain vastaisesti. Katson,
että poliisi on laiminlyönyt virkavelvollisuutensa törkeällä
tavalla. Vaadin poliisille Suomen lain mukaista rangaistusta ja
aiheuttamiaan taloudellisia tappiota korvattavaksi.
Erkki
Aho
Sent: Wednesday,
September 19, 2018 12:49 PM
Subject: VL:
tietopyyntö Lapin poliisille
Tervehdys!
Minä
toimin tutkinnanjohtajana ja tein jo päätöksen juttuun. Poliisille
ei ole ilmennyt syitä aloittaa esitutkintaa ko. asiassa.
Hovioikeuden ratkaisusta tulee valittaa korkeimpaan oikeuteen, eikä
asiassa ole muutoinkaan esitetty riittäviä perusteita esitutkinnan
suorittamiselle..
Terv.
Jarno
Auvinen
rikosylikonstaapeli
Lapin
poliisilaitos
Hallituskatu
1 A
96100
ROVANIEMI
Lähettäjä: POL_VP_Lappi_pl_kirjaamo
Lähetetty: 19. syyskuuta 2018 9:22
Vastaanottaja: POL_VP_Lappi_pl_tutkinta_Rovaniemi
Aihe: VL: tietopyyntö Lapin poliisille
Lähetetty: 19. syyskuuta 2018 9:22
Vastaanottaja: POL_VP_Lappi_pl_tutkinta_Rovaniemi
Aihe: VL: tietopyyntö Lapin poliisille
Kirjaamosta
Jakelu:
tutkinta Rovaniemi
Lähettäjä: Erkki
Aho [mailto:e.ahoky@kotinet.com]Lähetetty: 19.
syyskuuta 2018 9:04Vastaanottaja: POL_VP_Lappi_pl_kirjaamo
; kirjaamo@okv.fi
Aihe: tietopyyntö
Lapin poliisille
Olen
tehnyt Lapin poliisille rikostutkintapyynnön Rovaniemen hovioikeuden
tuomareista. Pyydän Lapin poliisia ilmoittamaan minulle kuka toimii
asiassa tutkijana ja kuka tutkinnanjohtajana. Tulen antamaan asiassa
loppulausunnon. Tiedoksi oikeuskansleri.
Erkki
Aho
puh.
044-3025948
Re:
kantelu viranomaisten toiminnasta ja yli 23 vuotta jatkuneesta
yhtämittaisesta kidutuksesta
From: Erkki
Aho
Sent: Thursday,
July 26, 2018 4:41 PM
Subject: Re:
kantelu viranomaisten toiminnasta ja yli 23 vuotta jatkuneesta
yhtämittaisesta kidutuksesta
Rovaniemen
hovioikeudelle
Valituksen
täydennys Ylivieska-Raahen käräjäoikeuden päätökseen 18/159
1.6.2018 Asiano: R 18/370 Vastaaja Terttu Kela.
Seuraavia
todistusaineistoja en ole voinut esittää Ylivieska-Raahen
käräjäoikeudelle, koska ne toteutuivat vasta Ylivieska-Raahen
käräjäoikeuden päätöksen jälkeen.
1. Kihlakunnanulosottomies
Terttu Korte soitti minulle ja tunnusti tekonsa. Hän korjasi
05.6.2018 virheensä tekemällä vapaakuukausipäätöksen
heinäkuulle 2018. Siis rikoksesta epäilty tunnusti tekonsa. LIITE 1
2. Vahinko
oli jo ehtinyt tapahtua, sillä minun, Erkki Ahon, eläkkeen suuruus
on 1251,00 euroa. Ulosottomies oli perinyt minulta jo 386,26 euroa.
LIITE 2. Jäljelle jäi 864.74 euroa.
3. Minä
olin asunut vävyni omistamassa Lankilantien asunnossa. Haastemies
oli tuonut minulle asunnon vuokrasopimuksen irtisanomisilmoituksen.
Mielestäni menettely oli outo ja osoitti sen, että vävyni halusi
häätää minut asunnosta pois. Hän ei myöskään suostunut
vuokrasopimuksen jatkamiseen kahdella kuukaudella jotta olisin saanut
raha-asiani järjestykseen. Koska ulosottomies ei antanut
vapaakuukautta eikä vävyni joustanut asunnon vuokrasopimuksen
irtisanomisessa, niin jouduin hakkimaan itselleni toisen asunnon.
Minun käsitykseni mukaan vävyni toiminta oli pelkkää ilkeyttä.
Kesäkuussa jouduin maksamaan kahdesta asunnosta vuokraa ja uudesta
asunnosta vielä takuuvuokran. Lankilantien yhtiövastike oli 232.05
euroa ja uuden asunnon vuokra 350 euroa ja takuuvuokra 335 euroa. Nyt
menot olivat jo 52.31 suuremmat kuin käytettävissä oleva
rahamäärä. Vuokrasopimus liitteenä.
4. Jouduin
maksamaan kesäkuussa molemmista asunnoista sähkö- ja vesimaksut.
Elenian 1. lasku 17.41 euroa ja Elenian 2. lasku 39.94 euroa.
Vattenfallin 1. lasku 8.06 ja Vattenfallin 2.lasku 10.89, yhteensä
76.30 ja menot olivat 128.61 suuremmat kuin tulot.
5. Nettilasku
oli 39.87 ja puhelinlasku 17.41. Yhteensä 57.28 euroa. Nyt menot
olivat 195.89 euroa suuremmat kuin tulot.
6. Kalajoen
Osuuspankkiin jouduin lyhentämään syöpäsairaudesta johtuvia
lainoja 242.21 euroa. Lainan takaajana on vaimoni, koska en
luottokelvottomana saa pankista lainaa ilman takaajaa. Nyt menot
olivat 438.10 euroa suuremmat kuin tulot.
7. Tilanne
aiheutti minulle korkean verenpaineen, jota jouduttiinhoitamaan
Oulaskankaan sairaalassa ja Kalajoen terveyskeskuksessa. Taksien
omavastuuosuudet, lääkärilaskut tekevät yhteensä 110.00 euroa.
Nyt menot olivat 548.10 euroa suuremmat kuin tulot.
8. Jouduin
muuttamaan rahattomana ilman autoa toiseen asuntoon. Suoritin muuton
pääasiassa polkupyörällä ja muovikasseilla. Eräälle henkilölle
maksoin 50 euroa Kalajoki-näyttelyn ja kirjojen siirtämisestä
uuteen asuntoon. Nyt menot olivat 598.10 euroa suuremmat kuin tulot.
9. Muutto
aiheutti myös seuraavia kuluja
-
sänky Kirppikseltä 40. 00 euroa
-
patja 10.00 euroa
-
sängynpeite 15 euroa
-
valaisimet 10 euroa
-
kohdevalaisin 8.95 euroa
-
suihkuverho 5.00 euroa
-
pölyimuri 40.00 euroa
-
siivousvälineet pesumoppi, roskaharja ja rikkalapio 20.00 euroa
-
pesuaineet 20.00 euroa
-
pyykinkuivausteline 5.00 euroa
-
silityslauta 5.00 euroa
-
silitysrauta 5.00 euroa
yhteensä
143.95 euroa. Nyt menot olivat 742.05 euroa suuremmat kuin menot.
10. Ruokakuluihin
meni kesäkuun aikana n. 250.00 euroa. Menot siis olivat n. 1000
euroa suuremmat kuin tulot.
Katson,
että minut oli jätetty heitteille ilman rahaa ja vakavasti
sairaana,sillä verenpaineeni oli lähellä 250 yläpaine ja alapaine
yli 120:nen. Jouduin käymään useita kertoja sairaalassa. Jouduin
lainamaan serkultani rahaa jotta pystyin maksamaan laskuja.
Lankilantien asunto on yhä edelleen vapaana. Siellä ei asu ketään.
Tämäkin osoittaa, että kysymyksessä oli häätö jne.....
Tämäkin
blogi on täyttä asiaa ja todistaa viranomaisten virheellisen
menettelyn ja ihmisoikeusrikokset ja kidutukseni jatkumisen.
Kantelu
ylitarkastaja Laura Kvarnströmin toiminnasta 20.09.2018
Sent: Thursday,
September 20, 2018 1:03 PM
Subject: kantelu
ylitarkastajana toiminnasta
Oikeuskanslerin
virasto
Kantelu
ylitarkastaja Laura Kvarnströmin toiminnasta
Kantelija
Erkki Aho
Kantelun
kohde: Valtakunnanvoudinviraston ylitarkastaja Laura Kvarnströmin
toiminta. Hän on vastannut minulle sähköpostitse 19.09.2018 Dnro
587/311/18.
Katson
ylitarkastaja Laura Kvarnströmin syyllistyvän kidutukseen kun hän
antaa ulosoton jatkua tietoisena siitä, että kaikki ulosotot
perustuvat toisten ihmisten rikoksilla aikaan saatuihin tuomioihin.
Kaikki ulosotot perustuvat vääriin tuomiohin joita korkein ei
oikeus ole suostunut purkamaan. Kysymys on ihmisoikeusrikoksista,
Eu:n ihmisoikeussopimuksen rikkomisesta, YK:n Ihmisoikeusjulistuksen
vastaisesta toiminnasta, Suomen perustuslain vastaisesta toiminnasta.
Kysymys on yli 23,5 vuotta jatkuneesta kidutuksesta.
Vaadin
ylitarkastaja Laura Kvarnströmille Suomen lain mukaista
rangaistusta. Katson hänen syyllistyvän kidutukseen ja samalla
katson hänen toimintansa valtiopetoksen jatkeeksi ja katson hänet
siten osalliseksi valtiopetokseen.
Sent: Friday,
September 7, 2018 9:37 AM
Subject: Re:
haaste käräjäoikeuteen, rikosilmitus Oulun poliisille, kantelu
oikeuskanslerille
Sent: Friday,
September 7, 2018 9:32 AM
Subject: haaste
käräjäoikeuteen, rikosilmitus Oulun poliisille, kantelu
oikeuskanslerille
Haaste
Ylivieska-Raahen käräjäoikeuteen, rikosilmoitus Oulun poliisille,
kantelu oikeuskanslerille
Vastaaja Terttu
Kela
kihlakunnanulosottomies
p.
0295628161 tai 040 5437503
Asia: 1.
Ulosottokaaren vastainen toiminta
- Perustuslain ja ihmisoikeussopimusten vastainen toiminta
- Kidutus
- Osallisuus valtiopetokseen
Ulosottomies Terttu Kela perii eläkkeestäni ulosoton kautta varoja, vaikka varmasti tietää, että kaikki ulosotot ovat saatu aikaan rikosten avulla. Ulosottokaaren 1 luvun 15 §:ssä säädetään esteellisyysperusteista ulosotossa. Lain mukaan ulosottomies on esteellinen: "jos ulosottomiehellä tai hänen läheisellään on odotettavissa asiasta hyötyä".
Oikeusministeriön
vuoden 2016 U-palkkataulukon mukaan ulosottomiesten peruspalkka
lähtee 4670 eurosta ja päätyy 6928 euroon, siis peruspalkka. Tämän
päälle tulee toimenpidepalkkio, jota kertyy parhaimmillaan
Helsingissä 45 000 euroa. (Kirjallinen kysymys KK 333/2016 vp)
Toimenpidepalkkioitten osuus ulosottomiesten palkoista on noin
kolmannes.
Kun
ulosottomiehen palkkaus riippuu perintätuloksesta, niin tällöin
hänellä on automaattisesti intressi asiassa, oma lehmä ojassa.
Mitä enemmän saa perittyä, sitä parempi, ulosottomiehelle.
Ulosottokaaren
4 luvun 52 §:n mukaan ulosmittaus on keskeytettävä määräajaksi,
kun 1) ulosmittaus on toimitettu tulorajanulosmittauksena, 2)
velallisen välttämättömät asumiskustannukset tai muut
elinkustannukset ovat hänelle ulosmittauksen jälkeen jäävään
määrään nähden korkeat tai 3) keskeyttämiseen on erityinen
syy. Ulosottokaaren 4 luvun 53 §:ssä säädetään
vuosittaiseksi vapaakuukausien määräksi kaksi silloin kun kyse on
tulosrajamittauksesta. Vuosittain velalliselle annetaan pyynnöstä
vapaakuukausia enintään yhteensä kolme.
Olin
soittanut ulosottomies Terttu Kelalle ja kertonut hänelle, että
tarvitsen huojennusta ulosottooni. Kerroin hänelle
poikkeuksellisesta elämäntilanteestani vaimon avioerohakemuksesta
ja muutost toiseen asuntoon ja sen, että kaikki ulosotossa olevat
saatavat on saatu aikaan rikosten avulla. Minun oli hankittava uusi
asunto, koska multimiljonääri vävyni lopetti asuntoni
vuokrasopimukseni haastemiehen tuomalla vuokrasopimuksen
irtisanomisilmoituksella, mikä oli asianajotoimisto Takalan tekemä.
Tällöin minulle olisi tullut myöntää ylimääräinen
vapaakuukausi, mutta ulosottomies Terttu Kela kieltäytyi myöntämästä
vapaakuukautta. Sairastuin stressiin ja hengenvaarallisen korkeaan
verenpaineeseen. Terttu Kela myönsi vapaakuukauden vasta sen jälkeen
kun olin tehnyt rikostutkintapyynnön hänen toiminnastaan
Ylivieska-Raahen käräjäoikeuden väärän päätöksen jälkeen.
Verenpaineluvut ovat edelleen hengenvaarallisen korkeat kovasta
stressistä johtuen. Tänäkin aamuna 07.09.2018 199/112
verenpainelääkkeiden lisäämisestä huolimatta. Tämä merkitsee
sitä, että elämäni saattaa päättyä milloin tahansa kovan
stressin ja korkean verenpaineen johdosta. Minulla on
todistusaineistona verenpainelukemat joka päivältä sekä
kanta.fi-tiedotosta löytyy lääkärien toiminta asiassani.
Katson,
että ulosottomies Terttu Kela on toiminut omaa etua tavoitellen ja
jättänyt huomioimatta ulosottokaaren 4 luvun 52 § ja 53 § asiat.
Katson, että hän tehnyt tämän tahallisesti, koska hän tunnusti
asian vasta käräjäoikeuden päätöksen jälkeen kun tein asiasta
rikosilmoituksen. Minun oikeustajuni mukaan rikos edellyttää
tahallisuutta.
Ulosottomies
Terttu Kela on ollut tietoinen näistä asioista
Tässä
selostus ja todistusaineistot
PR-talojen
konkurssivyyhti todistusaineistoineen
PR-talojen
konkurssivyyhti todistusaineistoineen 2
PR-talojen
konkurssivyyhti todistusaineistoineen 3
Videot
Erkki
Ahon videot ( 8 video)
oikeustoimi
ja poliisiblogi
Katson,
että blogiteksti on täyttä tavaraa ja osoittaa niin
ulosottoviranomaisten ja muidenkin Suomen valtion virkamiesten
tienneen odellisen tilanteen, mutta kaikki ovat toimineet lain
vastaisesti ja jatkaneet ihmisoikeusrikostani eli kidutustani ja
estäneen oikeuden saamisen ja suojelleet rikollisia ja peitelleet
rikoksia.
Pyydän
kirjallista vastausta 21.08.2018
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2018/08/pyydan-kirjallista-vastausta.html
Oulun poliisi Janne Koskela ei ole vastannut minulle, kun olen pyytänyt tutkimaan seuraavat asiat
Oulun poliisi Janne Koskela ei ole vastannut minulle, kun olen pyytänyt tutkimaan seuraavat asiat
From: Erkki
Aho
Sent: Thursday,
June 21, 2018 7:54 AM
To: janne.koskela@poliisi.fi
Cc: kirjaamo.oulu@poliisi.fi
; POL_VP_KRP_kirjaamo
Subject: Re:
pyydän vastausta
Kiitän
rikoskomisario Hannu Mensosta asiallisesta ja nopeasta
sähköpostivaihdosta. Uskon, että hänelle selvisi ulosottomiehen
rikos eli ulosottokaaren ja perustuslain vastainen toiminta. En vaadi
rikoskomisario Mensoselle rangaistusta enkä syytä häntä mistään
rikoksesta. Hän on ollut yhteistyökykyinen rikosten
selvittämisessä. Hän siirsi asian esimiehelleen, niin ehkä nt
voimme jatkaa samaan malliin sähköpostivaihtoa rikosten
selvittämiseksi, koska tämä keino osoittautui äärettömän
tehokkaaksi ja tuloksekkaaksi.
Käräjätuomarin
virhe on ollut se, ettei hän ole antanut oikeudenmukaista
oikeudenkäyntiä, jossa olisin voinut selostaa suullisesti asian ja
kirjallisesti todistaa ulosottomiehen ulostottokaaren ja perustuslain
vastaisen toiminnan. Lisäksi käräjätuomarin virhe oli se, etten
saanut todistaa ulosottosaatavan rikollista luonnetta. Koska olen
joutunut kärsimään yli 23 vuotta rikoksilla aikaansaaduista
ulosototoista , luottokelvottomuudesta sekä valtavista
taloudellisista vahingoista sekä mittaamattomista henkisistä
kärsimyksistä niin kysymyksessä on vuorenvarmasti kidutus-rikos,
mikä on kielletty rikoslaissa, perustuslaissa ja
ihmisoikeussopimuksissa. Siksi vaadin uutta rikostutkintaa asioissa
ja rikoksiin syyllistyneille Suomen lain mukaista rangaistusta.
Koska
haluan parantaa viranomaisten toimintaa, niin otan esille
viranomaisten virheellistä menettelyä asioissa.
Valtakunnansyyttäjävirasto
kiirehti päätöksellään 18/481 päivämäärällä 19.6.2018
suojelemaan rikoskomisario Simo Alangon asianro R 18/435. Tässä
päätös.
Valtakunnansyyttäjäviraston
toimintaa sekä poliisin laillisuusvalvontaan on kiinnitettävä
muutoinkin huomiota, sillä toimittaja Mikko Niskasaari todistaa
VKSV
on korruption kotipesä
Jorma
Kalske, korruption isä
Tämäkin
blogini on töyttä asiaa. Tässä olen kuitenkin luvannut
rikoskomisario Hannu Mensoselle, että en syytä häntä mistään
rikoksesta enkä vaadi hänelle rangaistusta. Pidän lupaukseni ja
pyydän anteeksi sitä, että olen todistanut sen, että hän on
esteellinen toimimaan tutkinnanjohtajana asiassa. Hyväksyn Mensosen
tutkinnanjohtajaksi, mutta vaadin, että tutkinta suoritetaan
esitutkintalain, polisilain, perustuslain ja ihmisoikeussopimusten
mukaisesti.
Valitus
Ylivieska-Raahen käräjäoikeuden päätöksestä 24.06.2018
Ulosottokaaren
4 luvun 52 §:n mukaan ulosmittaus on keskeytettävä määräajaksi,
kun 1) ulosmittaus on toimitettu tulorajanulosmittauksena, 2)
velallisen välttämättömät asumiskustannukset tai muut
elinkustannukset ovat hänelle ulosmittauksen jälkeen jäävään
määrään nähden korkeat tai 3) keskeyttämiseen on erityinen
syy.
Tämä
blogikirjoitus on enemmänkin juridista pohdiskelua siitä, miten
ulosotto saa toimia ja miten ei.
19
§ Oikeus sosiaaliturvaan
Jokaisella,
joka ei kykene hankkimaan ihmisarvoisen elämän edellyttämää
turvaa, on oikeus välttämättömään toimeentuloon ja
huolenpitoon.
Lailla
taataan jokaiselle oikeus perustoimeentulon turvaan
työttömyyden, sairauden,
työkyvyttömyyden ja vanhuuden aikana sekä lapsen
syntymän ja huoltajan menetyksen perusteella.
Julkisen
vallan on turvattava, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään,
jokaiselle riittävät sosiaali- ja terveyspalvelut ja edistettävä
väestön terveyttä. Julkisen vallan on myös tuettava perheen ja
muiden lapsen huolenpidosta vastaavien mahdollisuuksia turvata lapsen
hyvinvointi ja yksilöllinen kasvu.
Julkisen
vallan tehtävänä on edistää jokaisen oikeutta asuntoon ja tukea
asumisen omatoimista järjestämistä.
Jos
tavallinen laki on ristiriidassa perustuslain kanssa niin
perustuslailla on etusija.
106
§
Perustuslain
etusija
Jos
tuomioistuimen käsiteltävänä olevassa asiassa lain säännöksen
soveltaminen olisi ilmeisessä ristiriidassa perustuslain kanssa,
tuomioistuimen on annettava etusija perustuslain säännökselle.
Lisäksi
ulosottomies oli tietoinen ulosoton vääristä ja rikollista
perusteista. Minun oikeustajuni mukaan hänen ja hänen esimiehensä
olisi tullut reagoida asioihin rikoslain 15 luvun 10 § perusteella.
He eivät kuitenkaan ole reagoineet asiaan, vaan ovat toimineet
rikoslain vastaisesti.
- Syyttäjä Sulo Heiskarin esteellisyys, syyttäjä Sulo Heiskari on ollut esteellinen toimimaan syyttäjänä, koska on ollut kaupanvahvistajana ao.kaupoissa, jossa kauppakirjan allekirjoittaja todistaa, ettei Heiskari ole ollut paikalla kun kauppakirjat on allekirjoitettu ja kaupanvahvistajan kutsuma todistaja Arto Ranta-Ylitalo todistaa ettei hän ole ollut paikalla kun kaupat on vahvistettu
2.
Törkeä
petos Alavieskan Puurakenne Oy:n konkurssipesän ja Euronio Oy:n
välisissä kaupoissa, jossa myyjä salasi 48 miljoonan markan
pantatut kiinnitykset ja ilmoitti keskeneräisen tilauskannan 15
miljoonaa markkaa suuremmaksi kuin se todellisuudessa oli. Lisäksi
myyjä käytti kaupanteossa ja muussa toiminnassa saattohoitajaa eli
Jouni Remestä, joka oli mukana kaupan valmisteluissa. Remes oli
tehnyt muiden osakkaiden tietämättä sopimuksen Kera Oy:n kanssa
ettei Kera Oy:tä käytetä rahoittajana yrityksen rahoituksessa.
Jos muut osakkaat olisivat tienneet tällaisesta sopimuksesta niin
koko yritystä ei olisi perustettu. Kera Oy oli silloisen
kansanedustajan ja PR-Teollisuus Oy:n hallituksen puheenjohtajan
mukaan päättänyt poistaa perustettavan yrityksen markkinoilta.
Kysymyksessä on törkeä petos.
3
Törkeä
prosessipetos konkurssiasiassa. Kaupat purettiin ja yritys haettiin
väärillä tiedoilla konkurssiin. Lisäksi varatuomari Paavo M.
Petäjä antoi väärän lausuman konkurssiasiassa Ylivieskan
käräjäoikeudelle PR-Teollisuus Oy:n puolesta ilman asianomaisten
valtakirjoja ja toimeksiantoja. Käräjätuomari Juha Nieminen ei
tarkastanut valtakirjoja varatuomari Paavo M. Petäjältä. Petäjä
tunnustaa, ettei hänellä ollut toimeksiantoja konkurssiasiassa.
4.
Asianajaja
Asko Keränen pyysi ja sai avoimet valtakirjat konkurssiasiassa
valituksen tekemiseksi, koska konkurssi oli laiton. Asianajaja Asko
Keränen jätti valituksen tekemättä. Todistin pesänluettelon
vannontatilaisuudessa, että konkurssi on laiton, koska kaupat oli
purettu. Paikalla oli käräjätuomari, syyttäjä Sulo Heiskari,
PR-Teollisuus Oy:n väliaikainen konkurssipesän hoitaja sekä
silloinen asianajaja Asko Keränen.
Tämän
rikosprosessin seurauksena syyttäjä Sulo Heiskari, poliisi Raimo
Ollila ja asianajaja Hannu Maskonen jatkoivat rikollista
toimintaansa. Jouduin todellisen Ahojahdin kohteeksi puolustaessani
oikeuksiani ja jouduin olemaan jopa maanpaossa rikollisesti toimivien
valtion virkamiesten ja asianajajien toiminnan takia.
Tässä
selostus ja todistusaineistot
PR-talojen
konkurssivyyhti todistusaineistoineen
PR-talojen
konkurssivyyhti todistusaineistoineen 2
PR-talojen
konkurssivyyhti todistusaineistoineen 3
Videot
Erkki
Ahon videot ( 8 video)
oikeustoimi
ja poliisiblogi
Minä
en saanut esittää näitä todistusaineistoja oikeudessa ja enkä
voinut todistaa ulosoton virheellisyydestä eli ulosoton vääriä
perusteita. Olen joutunut kärsimään viranomaisten rikollisesta
toiminnasta neljä konkurssia, yhden 75 päivän ehdottoman
vankeustuomion, mikä muutettiin ehdonalaiseksi sekä 7
kunnianloukkaustuomiota, jotka on saatu aikaan rikollisen toiminnan
avulla.
En
ole saanut esteetöntä rikostutkintaa, enkä oikeudenmukaista
oikeudenkäyntiä 23 vuoteen ja olen joutunut olemaan
luottokelvottomana ja rikollisen ulosoton kohteena jo yli 23 vuoden
ajan. Olen menettänyt omaisuuteni ja yritykseni sekä ihmisarvoni ja
nyt vielä avioerokin on tulossa valtion rikollisen toiminnan
johdosta. Olen ollut pidätettynä ja olen joutunut
ihmisoikeusrikosten kohteeksi.
Menettely
täyttää kidutuksen tunnusmerkistön. Kidutus on kielletty
rikoslaissa, perustuslaissa sekä ihmisoikeussopimuksissa.
Tämäkin
blogiteksti selvästi osoittaa viranomaisten menettelyn ja
kiduttamiseni jatkumisen.
Nyt
minä ymmärrän tutkinnanjohtaja Hannu Mensosen ja rikostutkija
Pekka Niskakankaan erittäin vaikean aseman. Heillä on esimiehensä,
joiden ohjeiden mukaan heidän on meneteltävä. Molemmat poliisit
ovat niin rehellisiä poliiseja kuin saavat olla. Tilanne on
henkisesti kestämätöntä ja ehkä siitä johtuu poliisin
työvaikeudet yleensäkin poliisialalla.
Suomen
oikeusvaltiotilanne on tämä
Velallisten
tuki ry
c/o
Liisa Mariapori
Pohjolankatu
27, 96100 Rovaniemi
Suomi
SUOMEN
PERUSRAPORTTI YK:N SOPIMUSVALVONTAELIMILLE, MÄÄRÄAIKA 27.11.2019
IHMISOIKEUSRIKKOMUKSET
SUOMESSA
Suomi
on syyllistynyt vakaviin ihmisoikeusloukkauksiin vuosina 1992-2019 ja
syyllistyy edelleen:
Vuosina
1992-2019 ovat sadat tuhannet Suomen kansalaiset menettäneet perus-
ja ihmisoikeutensa ja omaisuutensa julkisen vallan edustajien
tekemien virhepäätösten seurauksena. Suomen poliittinen eliitti ja
tulospalkkainen virkakoneisto ovat polkeneet suomalaisten
ihmisoikeuksia vuodesta 1992 lähtien. Tämä on ollut mahdollista
siksi, että Suomessa ei ole Perustuslakituomioistuinta, eikä
laillisuusvalvonta Suomessa siten toimi. Suomessa on 1990 vuodesta
lähtien säädetty hallitusmuodon ja Suomen perustuslain vastaista
lainsäädäntöä. Tämä on ollut mahdollista siksi, että samat
kansanedustajat, jotka oat mukana ensin säätämässä ja
hyväksymässä lakeja, sitten istuvat perustuslakivaliokunnassa
päättämässä itse hyväksymiensä lakien
perustuslainmukaisuudesta. Näin Suomeen syntyy koko ajan lisää
Suomen ja EU:n perustuslain vastaista lainsäädäntöä.
Suomessa
on 90-luvun finanssikriisin seurauksena langetettu tuhansia ja taas
tuhansia vankeustuomioita velallisen epärehellisyyden tms.
perusteella. Nämä vuosina 1992-2019 annetut tuomiot perustuvat
presidentti Mauno Koivisto määräykseen 6.5.1992, jolloin hän ns.
Koiviston konklaavissa määräsi, että instituutiot eivät saa
hävitä ja näin suomalaiset yrittäjät eivät ole voineet saada
oikeutta Suomen oikeuslaitoksissa 1992 vuoden jälkeen.
Presidentti
Mauno Koiviston määräyksestä vuonna 1992 johtuen Suomessa
tapahtuu koko ajan vakavia ihmisoikeusloukkauksia, joista törkeimpiä
ovat teot, jotka täyttävät kidutuksen ja muun julman,
epäinhimillisen tai halventavan kohtelun tai rangaistuksen kieltävän
sopimuksen määrittäviä tekoja. Näihin tekoihin ovat
syyllistyneet hallinnon virkamiehet ja kaikki Suomen hallitukset ja
presidentit vuodesta 1992 lähtien, sillä presidentti Mauno
Koiviston antamaa määräystä, että instituutiot eivät saa hävitä
ei ole vielä tähän päivään mennessä kumottu.
Ihmisoikeusloukkaukset ovat näin suomalaisten arkipäivää, ovat
olleet jo kohta 30 vuotta.
Julkisen
vallan edustajat ovat lainsäädännössä ja oikeuslaitoksissa
selvästi suosineet kaikkia velkojia, kuten pankkeja ja
perintätoimistoja aina 6.5.1992 lähtien ja näin julkisen vallan
edustajat, Eduskunta ja koko oikeuslaitos ovat toimillaan
aiheuttaneet tuottamuksellisesti tai tahallisesti taloudellista
vahinkoa valtiolle ja suomalaisille yrittäjille kymmenien tai
satojen miljardien eurojen edestä. Suomen eduskunta rikkoo
lainmuutoksissa Euroopan Unionin perusoikeuskirjan säännöksiä
monella eri tavalla. Suomessa ei ole elinkeinovapautta II-76 artikla,
eikä suomalaisilla yrittäjillä ole Euroopan unionin perustuslain
takaamaa omistusoikeutta II-77 artikla. Suomessa Eduskunta säätää
ja on säätänyt jo 30 vuotta hallitusmuodon ja perustuslain
vastaista lainsäädäntöä, jonka nojalla tulospalkkaiset
Verohallinnon verotarkastajat voivat takavarikoida yrittäjien koko
omaisuuden ennen lainvoiman saanutta verotuspäätöstä ja verot
pitää maksaa muutoksenhausta huolimatta ja verojen täytäntöönpanon
kieltoa ei myönnetä, jolloin yritykset joutuvat lopettamaan
toimintansa, kun ulosottomiehet vievät kaikki rahat yritysten
tililtä usein jo ennen verotarkastuskertomusten valmistumista.
Suomessa yrittäjillä ei siis ole oikeutta nauttia laillisesti
hankkimastaan omaisuudesta, eikä käyttää, luovuttaa ja
testamentata sitä. Suomen ylisuuri virkakoneisto on ottanut Suomessa
vallan ja käyttää sitä täysin mielivaltaisesti ja laittomasti
saavuttaakseen Valtiovarainministeriön sille asettamat
tulostavoitteet ja saadakseen itselleen tulospalkkion.
Nämä
Suomen julkisen vallan tekemät ihmisoikeusrikkomukset tulisi
kartoittaa riippumattoman kansainvälisen asiantuntijaryhmän eli
totuuskomission toimesta, jotta näihin tekoihin syyllistyneet Suomen
presidentit, hallitukset, virkamiehet ja muut virallisessa asemassa
toimivat henkilöt saataisiin vastuuseen teoistaan vuosina 1992-2019
tapahtuneista teoista, joihin kuuluvat maanpetos, valtiopetos, törkeä
virka-aseman väärinkäyttö, kansanmurha jne. Suomessa vallitseva
hyvävelijärjestelmä ja syvä korruptio estävät kaikki
ihmisoikeusrikkomusten tutkinnat Suomessa. Suomessa koko poliittinen
johto ja virkakoneisto toimii yhdessä Suomen kansalaisia vastaan,
joten suomalainen yrittäjä ei voi saada oikeutta Suomen täysin
korruptoituneessa oikeuslaitoksessa, joka toimii edelleen presidentti
Mauno Koiviston määräysten mukaan,.
Suomen
perustuslaissa on turvattu ihmisarvon loukkaamattomuus, yksilön
vapaus ja oikeudet sekä oikeudenmukaisuuden edistäminen
yhteiskunnassa. Perusoikeudet ovat yksilölle kuuluvia oikeuksia ja
ovat luonteeltaan yleisiä eli kuuluvat kaikille yhdenvertaisesti.
Kun Suomen koko oikeuslaitos ja virkakoneisto on alistettu
presidentti Mauno Koiviston määräyksellä tahoksi, jossa
instituutiot eivät saa hävitä, on tämä presidentin määräys
samalla vienyt suomalaisilta kaikki ihmisoikeudet ja nykyjärjestelmä
tekee jatkuvia rikoksia ihmisyyttä vastaan ja näin Suomen valtio ja
koko virkakoneisto polkee suomalaisten ihmisoikeuksia siitäkin
huolimatta, että YK:n peruskirjassa asetetaan jäsenvaltioiden
tehtäväksi suojella ihmisoikeuksia. Suomi on yhtenä peruskirjan
allekirjoittajana sitoutunut mainittuun oikeuden turvaamiseen ja näin
muodoin myös julistukseen, jossa ihmisoikeudet määritellään ja
johon yhä enemmän vedotaan. ihmisoikeustuomioistuinten toiminnassa
ja päätöksissä.
Suomen
ihmisoikeusrikkomukset ovat peräisin 1980 luvun aikana tehdyistä
täysin virheellisistä talouspoliittisista päätöksistä ja Suomen
EU-jäsenyyskuntoon saattamiseksi vaatineista pankkien
vakavaraisuuden nostamisesta 8 %:iin siten, että Suomen hallitus
teki tiettyjen pankkien kanssa SSP-pankkisopimuksen vuonna 1993,
jolla sopimuksella hallitus antoi pankeille luvan sanoa
yksipuolisesti irti tiettyjen toimialojen yritysten velat ja näin
kaataa 65.000 yritystä. Näin näistä 65.000 yrittäjästä ja
heidän takaajistaan tehtiin Suomeen ikuisuusvelallisia. Samalla
Suomen lainsäädäntöä muutettiin velkojia suosivaksi ja
siirryttiin summaariseen menettelyyn oikeuslaitoksissa, mikä
summaarinen menettely tarkoittaa käytännössä sitä, että
velkojan ei tarvitse oikeuslaitoksessa esittää mitään todistetta
velasta, ei velkakirjaa tai laskua vaan oikeuslaitoksen antavat lähes
poikkeuksetta asiassa ns. yksipuolisen tuomion, jolla velallinen
velvoitetaan maksamaan velkojan vaatimat velat siitäkin huolimatta,
että velallinen perusteellisesti kiistää saatavan olemassaolon.
Myöskään velkojen vanhentumista ei tutkita missään vaiheessa,
kun alkuperäistä velkakirjaa siirtomerkintöineen ei tarvitse
esittää.
Jotta
suomalaisten yritysten tuho olisi täydellinen myi Suomen
hallitus/talouspoliittinen ministerivaliokunta vielä 31.3.2000 ns.
Arsenal kauppakirjalla näiden SSP-pankkisopimuksella ryöstettyjen
yritysten velat (56.000 yrityksen 77.000 velkaa määrältään 12
miljardia markkaa)) norjalaisille perintätoimistoille, jotka olivat
amerikkalaisen Pra Group-yhtiön bulvaaneja. Nämä 12 miljardin
velat myytiin 5 %:lla niiden nimellisarvosta eli 600 miljoonalla
markalla antamatta velallisille mahdollisuutta maksaa velkaansa pois
tuolla 5 %:lla velan arvosta. Osaa näistä veloista peritään
yrittäjiltä ja heidän takaajiltaan edelleen ilman velkakirjaa tai
tilityksiä, jolloin esim. takaajat eivät pysty käyttämään
regressioikeuttaan. Näillä valtion virkamiesten ja poliitikkojen
toimilla saatiin Suomeen suurtyöttömyys, jolloin työttömänä on
ollut pitkään noin 500.000 suomalaista.
Näillä
Suomen hallituksen toimilla kumottiin Suomessa omaisuudensuoja.
Ryhtyessään sopimussuhteeseen pankkien kanssa on Suomen valtio
toteuttanut oikeustoimensa suunnitelmallisesti, tahallisesti ja
tietoisena asioitten tilasta sekä seurauksista. Samalla valtio on
julistanut asiakirjat salaiseksi, eikä esim. ns Arsenal kauppakirjaa
31.3.2000 ole vieläkään saatu julkiseksi monista yrityksistä
huolimatta. Suomen hallitukset vuodesta 1992 ovat pystyneet ja
pystyvät edelleen salaamaan omat rikoksensa julistamalla asiakirjat
salaiseksi jopa 100 vuodeksi.
Valtioneuvoston
sopimukset pankkien kanssa ovat laittomia, koska mainitut sopimukset
ja niitten käytännön toteuttaminen ovat johtaneet törkeisiin ja
moninaisiin ihmisoikeudenloukkauksiin. Tätä sopimusvyyhteä ja
niiden aiheuttamia tekoja tulee arvioida kahden osapuolen rahallisena
toimintana tiettyä ihmisryhmää vastaan. Kummankin osapuolen,
valtion ja pankkien, olisi perusoikeuksien nimissä tullut ottaa
huomioon aiheutettu loukkausten ketju sekä yksilöitten
oikeudellisesti arvioitu heikompi asema. Valtion velvollisuutena on
lisäksi valvoa mainittujen tekojen aiheuttajia, eikä itse olla
aktiivisena sopijapuolena toteuttamassa niitä. Nämä
ihmisoikeusloukkaukset Suomessa käsittävät suoraan laskentatavasta
riippuen noin 200.000-400.000 Suomen kansalaista. Tämä määrä
edustaa noin 4-8 % koko väestöstä laskettuna. Epäsuorasti
loukkausten vaikutukset koskevat noin 1-1,3 miljoonaa suomalaista (26
%).
Suomen
valtio oikeuslaitoksineen polkee ja on vuodesta 1992 alkaen polkenut
suomalaistan ihmisoikeuksia seuraavasti:
- Omaisuudensuoja, PL 15 §, EIS ensimmäinen lisäpöytäkirja 1 artikla, YK:n ihmisoikeuksien julistus 17 artikla.
- Kansalaisten yhdenvertaisuus ja syrjinnän kielto. PL 6 §, EIS 14 artikla, seitsemäs lisäpöytäkirja 5 artikla, YK:n ihmisoikeuksien julistus 1 artikla, 2 artikla, 7 artikla, KP-sopimus 2 artikla, 3 artikla, 4 artikla, 14 artikla, 20 artikla, 23 artikla, 24 artikla, 25 artikla, 26 artikla, TSS-sopimus 2 artikla.
- Oikeusturva PL 21 §, EIS 6 artikla, YK:n ihmisoikeuksien julistus 10 artikla, 11 artikla, KP-sopimus 14 artikla.
- Oikeus tehokkaaseen oikeussuojakeinoon EIS 13 artikla, YK:n ihmisoikeuksien julistus 8 artikla, KP-sopimus 2 artikla. Kidutuksen ja muun julman, epäinhimillisen tai halventavan kohtelun tai rangaistuksen vastainen yleissopimus 13 artikla.
- Oikeus työhön ja elinkeinovapaus PL 18 , Euroopan sosiaalinen peruskirja SopS 43-44/1991, 1 osa kohdat 1.12 erityisesti 1.10 artiklat. TSS-sopimus 6 artikla, 7 artikla, 11 artikla. YK:n ihmisoikeuksien julistus 20 artikla.
- Oikeus sosaaliturvaan PL 19 §, YK:n ihmisoikeuksien julistus 22 artikla, 25 artikla, TSS-sopimus 11 artikla
- Kidutuksen ja muun julman, epäinhimillisen tai halventavan kohtelun tai rangaistuksen kielto PL 7 §, EIS 3 artikla, YK:n ihmisoikeuksien julistus 5 artikla, KP-sopimus 7 artikla. Kidutuksen ja muun julman, epäinhimillisen tai halventavan kohtelun tai rangaistuksen vastainen yleissopimus 1 artikla, 16 artikla.
- Perus- ja ihmisoikeuksien turvaamisvelvollisuus ja oikeuksien väärinkäytön kielto. PL 22 §.
- Suomessa Verohallinto on vuosina 1992-2018 ajanut ja ajaa edelleen noin 3000 yritystä konkurssiin Verohallinnon verotarkastajien tekemillä virheellisillä verotarkastuskertomuksilla, jotka eivät perustu lakiin tai tosiasianäyttöön. Näin vuosittain 3000 yrittäjää menettää koko omaisuutensa ja usein vielä tuomitaan keksitystä veropetoksesta vankilaan syyttömänä.
Kuten
kaikki edellä oleva osoittaa, Suomi rikkoo kaikkia solmimiaan
ihmisoikeussopimuksia räikeästi ja suomalaiset eivät voi saada
Suomessa oikeutta, kun presidentti Mauno Koivisto on 6.5.1992
määrännyt, että instituutiot eivät saa hävitä.
Kohta
30 vuotta Suomessa vallinnut oikeudeton tila on nyt johtanut siihen,
että ensimmäinen suomalainen yrittäjä on hakenut Euroopan
perustuslain II-78 artiklan mukaista turvapaikkaa Bulgariasta
pakolaisten oikeusasemaa koskevan 28 päivänä heinäkuuta 1951
tehdyn Geneven yleissopimuksen ja pakolaisten oikeusasemaa koskevan
31 päivänä tammikuuta 1967 tehdyn pöytäkirjan määräysten sekä
Euroopan perustuslain mukaisesti.
Ks.
tarkemmin http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com
Tuhansia
suomalaisia yrittäjiä on Verohallinnon suorittamien
ryöstöverotuksen vuoksi muuttanut vapaaehtoisesti pois maasta ja
muutosvirta kiihtyy koko ajan.
Kysymyksemme
siis kuuluu: Missä maassa ja miten suomalaiset
yrittäjät, joiden koko omaisuus on ryöstetty Valtioneuvoston ja
pankkien tekemällä SSP-pankkisopimuksella 22.10.1993 tai
Verohallinnon verotarkastajien vuosina 1992-2019 tekemillä lakiin
perustumattomilla ja virheellisillä verotarkastuskertomuksilla,
voivat saada asiassaan oikeutta ja miten saada Suomen valtio
korvaamaan vuosina 1989-2019 Suomen yrittäjille ja heidän
takaajilleen aiheuttamat vahingot?
Suomessa
on tällä hetkellä ulosotossa 580.000 henkilöä ja köyhyysloukussa
noin 1 miljoona suomalaista.
Jotta
Suomessa oleva tilanne saadaan jotenkin hoidettua kuntoon, niin tämä
kirje toimitetaan YK:n ihmisoikeustuomioistuimelle, Euroopan
neuvostolle, Euroopan neuvoston vetoomusvaliokunnalle, Euroopan
komissiolle ja Velallisten Tuki ry:n perusraporttina YK:n
sopimusvalvontaelimille 27.11.2019.
Rovaniemellä
27 päivänä marraskuuta 2019.
Liisa
Mariapori
Velallisten
tuki ry:n puheenjohtaja
+358405604180
KIIREELLINEN TOIMENPIDEPYYNTÖ EUROOPAN NEUVOSTOLLE
Vastuullisen
ministerin reaktio asioihin on tämä:
Ministeri
Henriksson: EU:n oikeusministerit tiivistävät yhteistyötä
vihapuheen kitkemiseksi
vastuullisen
pääministerin reaktio on tämä – ei vastuausta eikä
vastuunottoa
Avoin
kirje pääministeri Antti Rinteelle
Hyvä
veli -verkostot yleisin korruption muoto Suomessa
Kalajoki
25.01.2020
Erkki
Aho
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti