Loppulausunto
ulosottomies Eveliina Nissilän rikosilmotukseen 5770/R/15736/19
Olen
joutunut kärsimään Suomen valtion rikollisesta toiminnasta jo 25
vuoden ajan. Koska minulta on ulosottotoiminnalla estetty ansiotyö
ja yritystoiminta, niin aktiivisena henkilönä olen perehtynyt
Suomen historiaan ja paikallishistoriaan perusteellisesti. Olen
kirjoittanut nettiin Suomen historian blogeja
Suomen
historia
Suomen
vanhempi historia
Suomen
uudempi historia
Pankkikriisi
Oikeustoimi
ja poliisi
Nettikirja
Natura
Politiikka
paikallishistorian
blogeja
Kalajoen
historia
Merkkihenkilöitä
Kalajoki-näyttely
Urhelun
historia
Urheilu
Kalajoki-ploki
Kalajoki
Erkin
ploki
Erkin
blogi
Erkki
Ahon blogi
Olen
tutkimuksisani saanut selville, että Suomessa on tapahtunut
valtiopetos, mikä ei vanhene koskaan.
Valtiopetos
on tosiasia
Tätä
näkemystä tukivat Wikipedian kirjoitus
Koiviston
konklaavi
ja
seuraavat videot
Koiviston
konklaavi
Onnistuin
hankkimaan salaiseksi julistetun SSP-sopimuksen , mikä on keskeinen
asiakirja valtiopetoksen todistamisessa
SSP-sopimus
Valtiopetosta
todistaa muun muassa nämä selvitykset ja kirjat
Jorma
Jaakkolan kotisivut
Jukka
Davidsonin nettikirja Isänmaan ryöstäjät
Velallisten
tukiryhmän toiminta
Kiireellinen
toimenpidepyyntö Euroopan neuvostolle
Koiviston
konklaavi – SSP-sopimus ja muut salatut sopimukset
Valtiopetos
on tosiasia
Jatketun
24 vuoden oikeusmurhan ja kidutuksen kohteena
Pankkikriisi
Oikeuslaitos
ja poliisi
Valtiopetosta
todistaa muun muassa nämä asiakirjat
1.salaiseksi
julisterut Koiviston konklaavin asiakirjat 6.5.1992
2.
salaiseksi julistettua SSP-sopimusta 22.10.1992
3.
25 vuodeksi salaiseksi julistettua Aktiv-Hansa-kaupan asiakirjat
31.03.2000
Näistä
kirjoista olisi löytynyt lisää tietoa,
Uutta todistusaineistoa asioista tulee koko ajan ja tärkein niistä on tohtori Jukka Davidssonin haastattelut 27.05.2019 ja tutkimukset, jotka tukevat omia todistusaineistojani
Totuudesta
muutokseen
Velallisten
tuki ry
c/o
Liisa Mariapori
Pohjolankatu
27, 96100 Rovaniemi
Suomi
liisa.mariapori@velallistentuki,fi
SUOMEN
PERUSRAPORTTI YK:N SOPIMUSVALVONTAELIMILLE, MÄÄRÄAIKA 27.11.2019
IHMISOIKEUSRIKKOMUKSET
SUOMESSA
Suomi
on syyllistynyt vakaviin ihmisoikeusloukkauksiin vuosina 1992-2019 ja
syyllistyy edelleen:
Vuosina
1992-2019 ovat sadat tuhannet Suomen kansalaiset menettäneet perus-
ja ihmisoikeutensa ja omaisuutensa julkisen vallan edustajien
tekemien virhepäätösten seurauksena. Suomen poliittinen eliitti ja
tulospalkkainen virkakoneisto ovat polkeneet suomalaisten
ihmisoikeuksia vuodesta 1992 lähtien. Tämä on ollut mahdollista
siksi, että Suomessa ei ole Perustuslakituomioistuinta, eikä
laillisuusvalvonta Suomessa siten toimi. Suomessa on 1990 vuodesta
lähtien säädetty hallitusmuodon ja Suomen perustuslain vastaista
lainsäädäntöä. Tämä on ollut mahdollista siksi, että samat
kansanedustajat, jotka oat mukana ensin säätämässä ja
hyväksymässä lakeja, sitten istuvat perustuslakivaliokunnassa
päättämässä itse hyväksymiensä lakien
perustuslainmukaisuudesta. Näin Suomeen syntyy koko ajan lisää
Suomen ja EU:n perustuslain vastaista lainsäädäntöä.
Suomessa
on 90-luvun finanssikriisin seurauksena langetettu tuhansia ja taas
tuhansia vankeustuomioita velallisen epärehellisyyden tms.
perusteella. Nämä vuosina 1992-2019 annetut tuomiot perustuvat
presidentti Mauno Koivisto määräykseen 6.5.1992, jolloin hän ns.
Koiviston konklaavissa määräsi, että instituutiot eivät saa
hävitä ja näin suomalaiset yrittäjät eivät ole voineet saada
oikeutta Suomen oikeuslaitoksissa 1992 vuoden jälkeen.
Presidentti
Mauno Koiviston määräyksestä vuonna 1992 johtuen Suomessa
tapahtuu koko ajan vakavia ihmisoikeusloukkauksia, joista törkeimpiä
ovat teot, jotka täyttävät kidutuksen ja muun julman,
epäinhimillisen tai halventavan kohtelun tai rangaistuksen kieltävän
sopimuksen määrittäviä tekoja. Näihin tekoihin ovat
syyllistyneet hallinnon virkamiehet ja kaikki Suomen hallitukset ja
presidentit vuodesta 1992 lähtien, sillä presidentti Mauno
Koiviston antamaa määräystä, että instituutiot eivät saa hävitä
ei ole vielä tähän päivään mennessä kumottu.
Ihmisoikeusloukkaukset ovat näin suomalaisten arkipäivää, ovat
olleet jo kohta 30 vuotta.
Julkisen
vallan edustajat ovat lainsäädännössä ja oikeuslaitoksissa
selvästi suosineet kaikkia velkojia, kuten pankkeja ja
perintätoimistoja aina 6.5.1992 lähtien ja näin julkisen vallan
edustajat, Eduskunta ja koko oikeuslaitos ovat toimillaan
aiheuttaneet tuottamuksellisesti tai tahallisesti taloudellista
vahinkoa valtiolle ja suomalaisille yrittäjille kymmenien tai
satojen miljardien eurojen edestä. Suomen eduskunta rikkoo
lainmuutoksissa Euroopan Unionin perusoikeuskirjan säännöksiä
monella eri tavalla. Suomessa ei ole elinkeinovapautta II-76 artikla,
eikä suomalaisilla yrittäjillä ole Euroopan unionin perustuslain
takaamaa omistusoikeutta II-77 artikla. Suomessa Eduskunta säätää
ja on säätänyt jo 30 vuotta hallitusmuodon ja perustuslain
vastaista lainsäädäntöä, jonka nojalla tulospalkkaiset
Verohallinnon verotarkastajat voivat takavarikoida yrittäjien koko
omaisuuden ennen lainvoiman saanutta verotuspäätöstä ja verot
pitää maksaa muutoksenhausta huolimatta ja verojen täytäntöönpanon
kieltoa ei myönnetä, jolloin yritykset joutuvat lopettamaan
toimintansa, kun ulosottomiehet vievät kaikki rahat yritysten
tililtä usein jo ennen verotarkastuskertomusten valmistumista.
Suomessa yrittäjillä ei siis ole oikeutta nauttia laillisesti
hankkimastaan omaisuudesta, eikä käyttää, luovuttaa ja
testamentata sitä. Suomen ylisuuri virkakoneisto on ottanut Suomessa
vallan ja käyttää sitä täysin mielivaltaisesti ja laittomasti
saavuttaakseen Valtiovarainministeriön sille asettamat
tulostavoitteet ja saadakseen itselleen tulospalkkion.
Nämä
Suomen julkisen vallan tekemät ihmisoikeusrikkomukset tulisi
kartoittaa riippumattoman kansainvälisen asiantuntijaryhmän eli
totuuskomission toimesta, jotta näihin tekoihin syyllistyneet Suomen
presidentit, hallitukset, virkamiehet ja muut virallisessa asemassa
toimivat henkilöt saataisiin vastuuseen teoistaan vuosina 1992-2019
tapahtuneista teoista, joihin kuuluvat maanpetos, valtiopetos, törkeä
virka-aseman väärinkäyttö, kansanmurha jne. Suomessa vallitseva
hyvävelijärjestelmä ja syvä korruptio estävät kaikki
ihmisoikeusrikkomusten tutkinnat Suomessa. Suomessa koko poliittinen
johto ja virkakoneisto toimii yhdessä Suomen kansalaisia vastaan,
joten suomalainen yrittäjä ei voi saada oikeutta Suomen täysin
korruptoituneessa oikeuslaitoksessa, joka toimii edelleen presidentti
Mauno Koiviston määräysten mukaan,.
Suomen
perustuslaissa on turvattu ihmisarvon loukkaamattomuus, yksilön
vapaus ja oikeudet sekä oikeudenmukaisuuden edistäminen
yhteiskunnassa. Perusoikeudet ovat yksilölle kuuluvia oikeuksia ja
ovat luonteeltaan yleisiä eli kuuluvat kaikille yhdenvertaisesti.
Kun Suomen koko oikeuslaitos ja virkakoneisto on alistettu
presidentti Mauno Koiviston määräyksellä tahoksi, jossa
instituutiot eivät saa hävitä, on tämä presidentin määräys
samalla vienyt suomalaisilta kaikki ihmisoikeudet ja nykyjärjestelmä
tekee jatkuvia rikoksia ihmisyyttä vastaan ja näin Suomen valtio ja
koko virkakoneisto polkee suomalaisten ihmisoikeuksia siitäkin
huolimatta, että YK:n peruskirjassa asetetaan jäsenvaltioiden
tehtäväksi suojella ihmisoikeuksia. Suomi on yhtenä peruskirjan
allekirjoittajana sitoutunut mainittuun oikeuden turvaamiseen ja näin
muodoin myös julistukseen, jossa ihmisoikeudet määritellään ja
johon yhä enemmän vedotaan. ihmisoikeustuomioistuinten toiminnassa
ja päätöksissä.
Suomen
ihmisoikeusrikkomukset ovat peräisin 1980 luvun aikana tehdyistä
täysin virheellisistä talouspoliittisista päätöksistä ja Suomen
EU-jäsenyyskuntoon saattamiseksi vaatineista pankkien
vakavaraisuuden nostamisesta 8 %:iin siten, että Suomen hallitus
teki tiettyjen pankkien kanssa SSP-pankkisopimuksen vuonna 1993,
jolla sopimuksella hallitus antoi pankeille luvan sanoa
yksipuolisesti irti tiettyjen toimialojen yritysten velat ja näin
kaataa 65.000 yritystä. Näin näistä 65.000 yrittäjästä ja
heidän takaajistaan tehtiin Suomeen ikuisuusvelallisia. Samalla
Suomen lainsäädäntöä muutettiin velkojia suosivaksi ja
siirryttiin summaariseen menettelyyn oikeuslaitoksissa, mikä
summaarinen menettely tarkoittaa käytännössä sitä, että
velkojan ei tarvitse oikeuslaitoksessa esittää mitään todistetta
velasta, ei velkakirjaa tai laskua vaan oikeuslaitoksen antavat lähes
poikkeuksetta asiassa ns. yksipuolisen tuomion, jolla velallinen
velvoitetaan maksamaan velkojan vaatimat velat siitäkin huolimatta,
että velallinen perusteellisesti kiistää saatavan olemassaolon.
Myöskään velkojen vanhentumista ei tutkita missään vaiheessa,
kun alkuperäistä velkakirjaa siirtomerkintöineen ei tarvitse
esittää.
Jotta
suomalaisten yritysten tuho olisi täydellinen myi Suomen
hallitus/talouspoliittinen ministerivaliokunta vielä 31.3.2000 ns.
Arsenal kauppakirjalla näiden SSP-pankkisopimuksella ryöstettyjen
yritysten velat (56.000 yrityksen 77.000 velkaa määrältään 12
miljardia markkaa)) norjalaisille perintätoimistoille, jotka olivat
amerikkalaisen Pra Group-yhtiön bulvaaneja. Nämä 12 miljardin
velat myytiin 5 %:lla niiden nimellisarvosta eli 600 miljoonalla
markalla antamatta velallisille mahdollisuutta maksaa velkaansa pois
tuolla 5 %:lla velan arvosta. Osaa näistä veloista peritään
yrittäjiltä ja heidän takaajiltaan edelleen ilman velkakirjaa tai
tilityksiä, jolloin esim. takaajat eivät pysty käyttämään
regressioikeuttaan. Näillä valtion virkamiesten ja poliitikkojen
toimilla saatiin Suomeen suurtyöttömyys, jolloin työttömänä on
ollut pitkään noin 500.000 suomalaista.
Näillä
Suomen hallituksen toimilla kumottiin Suomessa omaisuudensuoja.
Ryhtyessään sopimussuhteeseen pankkien kanssa on Suomen valtio
toteuttanut oikeustoimensa suunnitelmallisesti, tahallisesti ja
tietoisena asioitten tilasta sekä seurauksista. Samalla valtio on
julistanut asiakirjat salaiseksi, eikä esim. ns Arsenal kauppakirjaa
31.3.2000 ole vieläkään saatu julkiseksi monista yrityksistä
huolimatta. Suomen hallitukset vuodesta 1992 ovat pystyneet ja
pystyvät edelleen salaamaan omat rikoksensa julistamalla asiakirjat
salaiseksi jopa 100 vuodeksi.
Valtioneuvoston
sopimukset pankkien kanssa ovat laittomia, koska mainitut sopimukset
ja niitten käytännön toteuttaminen ovat johtaneet törkeisiin ja
moninaisiin ihmisoikeudenloukkauksiin. Tätä sopimusvyyhteä ja
niiden aiheuttamia tekoja tulee arvioida kahden osapuolen rahallisena
toimintana tiettyä ihmisryhmää vastaan. Kummankin osapuolen,
valtion ja pankkien, olisi perusoikeuksien nimissä tullut ottaa
huomioon aiheutettu loukkausten ketju sekä yksilöitten
oikeudellisesti arvioitu heikompi asema. Valtion velvollisuutena on
lisäksi valvoa mainittujen tekojen aiheuttajia, eikä itse olla
aktiivisena sopijapuolena toteuttamassa niitä. Nämä
ihmisoikeusloukkaukset Suomessa käsittävät suoraan laskentatavasta
riippuen noin 200.000-400.000 Suomen kansalaista. Tämä määrä
edustaa noin 4-8 % koko väestöstä laskettuna. Epäsuorasti
loukkausten vaikutukset koskevat noin 1-1,3 miljoonaa suomalaista (26
%).
Suomen
valtio oikeuslaitoksineen polkee ja on vuodesta 1992 alkaen polkenut
suomalaistan ihmisoikeuksia seuraavasti:
- Omaisuudensuoja, PL 15 §, EIS ensimmäinen lisäpöytäkirja 1 artikla, YK:n ihmisoikeuksien julistus 17 artikla.
- Kansalaisten yhdenvertaisuus ja syrjinnän kielto. PL 6 §, EIS 14 artikla, seitsemäs lisäpöytäkirja 5 artikla, YK:n ihmisoikeuksien julistus 1 artikla, 2 artikla, 7 artikla, KP-sopimus 2 artikla, 3 artikla, 4 artikla, 14 artikla, 20 artikla, 23 artikla, 24 artikla, 25 artikla, 26 artikla, TSS-sopimus 2 artikla.
- Oikeusturva PL 21 §, EIS 6 artikla, YK:n ihmisoikeuksien julistus 10 artikla, 11 artikla, KP-sopimus 14 artikla.
- Oikeus tehokkaaseen oikeussuojakeinoon EIS 13 artikla, YK:n ihmisoikeuksien julistus 8 artikla, KP-sopimus 2 artikla. Kidutuksen ja muun julman, epäinhimillisen tai halventavan kohtelun tai rangaistuksen vastainen yleissopimus 13 artikla.
- Oikeus työhön ja elinkeinovapaus PL 18 , Euroopan sosiaalinen peruskirja SopS 43-44/1991, 1 osa kohdat 1.12 erityisesti 1.10 artiklat. TSS-sopimus 6 artikla, 7 artikla, 11 artikla. YK:n ihmisoikeuksien julistus 20 artikla.
- Oikeus sosaaliturvaan PL 19 §, YK:n ihmisoikeuksien julistus 22 artikla, 25 artikla, TSS-sopimus 11 artikla
- Kidutuksen ja muun julman, epäinhimillisen tai halventavan kohtelun tai rangaistuksen kielto PL 7 §, EIS 3 artikla, YK:n ihmisoikeuksien julistus 5 artikla, KP-sopimus 7 artikla. Kidutuksen ja muun julman, epäinhimillisen tai halventavan kohtelun tai rangaistuksen vastainen yleissopimus 1 artikla, 16 artikla.
- Perus- ja ihmisoikeuksien turvaamisvelvollisuus ja oikeuksien väärinkäytön kielto. PL 22 §.
- Suomessa Verohallinto on vuosina 1992-2018 ajanut ja ajaa edelleen noin 3000 yritystä konkurssiin Verohallinnon verotarkastajien tekemillä virheellisillä verotarkastuskertomuksilla, jotka eivät perustu lakiin tai tosiasianäyttöön. Näin vuosittain 3000 yrittäjää menettää koko omaisuutensa ja usein vielä tuomitaan keksitystä veropetoksesta vankilaan syyttömänä.
Kuten
kaikki edellä oleva osoittaa, Suomi rikkoo kaikkia solmimiaan
ihmisoikeussopimuksia räikeästi ja suomalaiset eivät voi saada
Suomessa oikeutta, kun presidentti Mauno Koivisto on 6.5.1992
määrännyt, että instituutiot eivät saa hävitä.
Kohta
30 vuotta Suomessa vallinnut oikeudeton tila on nyt johtanut siihen,
että ensimmäinen suomalainen yrittäjä on hakenut Euroopan
perustuslain II-78 artiklan mukaista turvapaikkaa Bulgariasta
pakolaisten oikeusasemaa koskevan 28 päivänä heinäkuuta 1951
tehdyn Geneven yleissopimuksen ja pakolaisten oikeusasemaa koskevan
31 päivänä tammikuuta 1967 tehdyn pöytäkirjan määräysten sekä
Euroopan perustuslain mukaisesti.
Tuhansia
suomalaisia yrittäjiä on Verohallinnon suorittamien
ryöstöverotuksen vuoksi muuttanut vapaaehtoisesti pois maasta ja
muutosvirta kiihtyy koko ajan.
Kysymyksemme
siis kuuluu: Missä maassa ja miten suomalaiset
yrittäjät, joiden koko omaisuus on ryöstetty Valtioneuvoston ja
pankkien tekemällä SSP-pankkisopimuksella 22.10.1993 tai
Verohallinnon verotarkastajien vuosina 1992-2019 tekemillä lakiin
perustumattomilla ja virheellisillä verotarkastuskertomuksilla,
voivat saada asiassaan oikeutta ja miten saada Suomen valtio
korvaamaan vuosina 1989-2019 Suomen yrittäjille ja heidän
takaajilleen aiheuttamat vahingot?
Suomessa
on tällä hetkellä ulosotossa 580.000 henkilöä ja köyhyysloukussa
noin 1 miljoona suomalaista.
Jotta
Suomessa oleva tilanne saadaan jotenkin hoidettua kuntoon, niin tämä
kirje toimitetaan YK:n ihmisoikeustuomioistuimelle, Euroopan
neuvostolle, Euroopan neuvoston vetoomusvaliokunnalle, Euroopan
komissiolle ja Velallisten Tuki ry:n perusraporttina YK:n
sopimusvalvontaelimille 27.11.2019.
Rovaniemellä
27 päivänä marraskuuta 2019.
Liisa
Mariapori
Velallisten
tuki ry:n puheenjohtaja
liisa.mariapori@velallistentuki.fi
+358405604180
Kirjoitin
asiasta kirjan Olet Maamme Armahin Suomenmaa
Kirjassa on selostukset ja keskeinen todistusaineisto asioista lukuunottamatta kaupanvahvistajan kutsuman todistajan Arto Ranta-Ylitalon todistusta siitä, ettei hän ole ollut paikalla kun kauppakirjat on allekirjoitettu. Kirjan todistusaineistosta puuttuu lisäksi entisen asianajaja Asko Keräsen tunnnustus siitä, että hän on jättänyt valituksesta tekemättä Vaasan Hovioikeuteen. Kirjasta puutuu kopiot 48 miljoonan pantatuista kiinnityksistä,mutta maininta niistä löytyy kirjasta. Nämä kirjasta puutuvat aineistot on minulla esittää paperitulosteena.
Olen
saanut selville, että valtiopetoksessa pankeille annettiin
suosituimmuusasema eli pankit voittivat ylemmissä oikeusasteissa ja
rikollisille on annettu syytesuoja.
Rikosilmoitusta
valtiopetoksesta ei tutkittu
Pankin
suosituimmuusasemaa pankkikriisin rikoksissa osoittaa Heino Ylitorven
asia. Poliisi on koko ajan kieltäytynyt tutkimasta asiaa. Otimme
asian vielä kerran esille kun Heino Ylitorvi oli
kuulustelutodistajana minulle poliisi Mäntysaaren kuulustelussa,
jossa en saanut nähdä rikostutkintapyyntöä eli sitä mistä minua
epäiltiin ja kuulustelija etukäteen ilmoitti, että kysymykset ja
vastaukset on tehty valmiiksi. En saanut kuulustelussa esittää
mitään todistusaineistoja eikä todistajia kuultu. Kuulustelu oli
minun oikeustajuni mukaan esitutkintalain, poliisilain, perustuslain
ja ihmisoikeussopimusten vastainen.
Kuulustelutodistajan
lausunto
Tilaisuudessa
meillä oli mahdollisuus tavata talousrikostutkija, jolle Heinon
kanssa esittelimme asian. Talousrikostutkija pyysi tekemään uuden
rikostutkintailmoituksen Oulun poliisille, mutta poliisi on jättänyt
asian tutkimatta niinkuin kaikki muutkin tutkintapyynnöt, joita olen
tehnyt tämän 25 vuoden aikana. Tästä on kysymys
Tämä
on yksi todiste valtiopetoksesta ja pankkien suosituimmuusasemasta
sekä rikollisten syytesuojasta.
Olen
yrittänyt kaikin keinoin 25 vuoden ajan saada oikeutta asioissani,
mutta aina poliisi on jättänyt rikostutkintapyyntöni tutkimatta,
eikä oikeus ole ottanut asioitani käsiteltäväksi ja
laillisuusvalvonta ei ole nähnyt asioissa mitään laitonta
rikoksista puhumattakaan.
Tämä
oikeustoimi- ja poliisiblogi osoittaa, ettei Suomi ole oikeusvaltio
ja siksi se on nyt kaikkein tärkeimpiä todistusaineistoja siihen
miksi olen toiminut niin kuin olen toiminut. Olen pyrkinyt saamaan
itselleni ja muille pankkikriisin ja valtiopetoksen uhreille oikeutta
jo 25 vuoden ajan. Olen joutunut Suomen valtion rikollisen toiminnan
kohteeksi koska haluan oikeutta.
Olen
perehtynyt Suomeen lakiin varsin hyvin. Jotta saisin oikeutta niin
päätin rikkoa tietoisesti lakia, jotta saan silloin esitutkinlain
mukaisesti asiani tutkintaan. Ajoin tietoisesti ylinopeutta.
Olin
kuulusteluissa asian johdosta ja kerroin miksi ajoin
ylinpeutta.Poliisi Leskinen ei ottanut todistusaineistoa vastaan,
vaan määräsi minulle kuukauden ajokiellon ja sakkoja. Tein asiasta
blogikirjoituksenkin, mutta nyt en sitä jostain syystä löydä.
Toisen
tietoisen rikoksen tein siinä kun siirsin työttömyyskorvauksilla
rahoittamani Kalajoki-näyttelyn yritykseni Konsulttitoimisto Erkki
Aho Ky:n omistukseen.
Verottajan
mukaan näyttelyn verotusarvo on 33 400 euroa. Minun käsitykseni ja
arvioini mukaan Kalajoki-näyttelyn todellinen arvo on n. 100 000
euroa.
Kalajoki-näyttely
Kalajoki-näyttely
Kalajoki-näyttelyn
synty
Kalajoki-näyttely
Etappi-kirppiksellä
Ilmoitin
ulosottoviranomaisille , että olen siirtänyt omaisuuttani
yritykseni nimiin ja teko on lain mukaan velallisen epärehellisyys.
Ulosottoviranomaiset eivät reagoineet asiaan asian vaatimalla
tavalla. Siksi en saanut asioita rikostutkintaan.
Tein
itsestäni rikosilmoituksen Kalajoen poliisille ja poliisi Vesa
Kallionpää teki asiassa tutkimattajättämispäätöksen.
Haastoin
Kalajoen poliisin Vesa Kallionpäänn oikeuteen tässä asiassa ja
samalla myös Antero Penttilä Oy:n asiassa. Käräjätuomari Timo
Tammiketo ei ottanut asiaa käsiteltäväkseen Raahen
käräjäoikeudessa. Näin rikoksilla rikoksista epäiltyjä
suojeltiin.
Olin
sähköpostitse koko ajan vastustanut rikollista ulosottoa. Olemme
käyneet jatkuvasti asiasta kirjeenvaihtoa.
Vastaus
ylitarkastaja Ylva Norrgårdille
Ulosottoviranomaiset
olivat tarkasti tietoisia siitä, että kaikki minulta tehty ulosotto
oli saatu aikaan Suomen valtion rikollisen toiminnan seurauksena.
Ulosottoviranomaiset eivät ryhtyneet asian vaatimiin toimenpiteisiin
eli rikoslain 15 luvun 10 §:n 11§:n edellyttämiin toimiin.
Myöskään
korkein oikeus ei purkanut alioikeuksien vääriä päätöksiä eikä
Oulun poliisi ja KRP tutkinut asioita vaikka kuinka monta
rikospyyntöä asiasta olen tehnyt. Myöskään Oulun käräjäoikeus
ei olle antanut minun todistaa, että kaikki ulosotossa olevat
saatavat oliva rikoksilla aikaan saatuja ja siten perintäkelvottomia.
Menettely on ihmisoikeussopimusten ja perustuslain vastaista.
Päätin
tehdä sellaista mikä herättää huomiota ja saa aikaan
rikostutkinnat. Se oli harkittu teko ulosottoviranomaisille, jotka
tiesivät todellisen tilanteeni eli sen , että kaikki ulosotossa
olevat saatavat oli saatu aikaan Suomen valtion rikollisen toiminnan
avulla ja koska olin joutunut olemaan 25 vuotta rikollisen ulosoton
kohteena ja menettänyt yritykseni, omaisuuteni, ihmisarvoni ja
avioliittoni oli rikottu Suomen valtion rikollisen toiminnan
johdosta. Olin kärsinyt vaimoni kanssa yhdessä Suomen valtion
rikollisesta toiminnasta lähes 25 vuotta ja Kalajoen kaupungin
syrjinnästä yli 30 vuotta. Olin kärsinyt syyttömänä neljä
kokurssiä, yhden 75 päivän ehdottoman vankeustuomion sekä 7
teatterioikeudenkäyntiä, joista oli seurauksena 7
kunnianloukkaustuomiota. Olen joutunut syyttömänä olemaan
ulosottohelvetissä ihmisoikeusrikosten ja kidutuksen kohteena jo 25
vuotta.
Seuraava
teksti ulosottomies Eveliina Nissilän kuulustelukertomuksesta pitää
paikkansa:
”Viesti
on lähetetty osoitteesta e.ahoky@kotinet.com
ja lähetysaika on 24.4.2019 klo 8.43. Vastaanottajina viestissä on
ulosottoviraston lisäksi useita muita tahoja. Viestissä Aho
kirjoittaa seuraavalla tavalla:
”PS.
Minulla on perustuslain mukainen omaisuuden suoja. Minulla on
oikeuspuolustaa omaisuuttani viakka asein. Jos ulosottomies Eveliina
Nissilä koskee eläkkeeseeni, niin hän samalla allekirjoittaa
kuolemantuomionsa. Hyvänä puolena asiassa on se, että hän voi
itse osallistua omien hautajaistensa suunnitteluun.
Katson,
että ulosotto toimii rikollisesti, koska entinen asianajaja,
nykyinen varatuomari Asko Keränen on jättänyt valituksen Vaasan
Hovioikeuteen tekemättä ja korkein oikesu ei ole purkanut vääriä
päätöksi. PR-Teollisuus Oy:n konkurssi saatiin aikaan
prosessipetoksen avulla. Rkosliigan keskeinen tekijä on syyttäjä
Sulo Heiskai, joka on voinut käyttää oikeuden väärää päätöstä
hyväksi uusien väärien päätösten aikaansaamiseen. Tätä on
jatkunut jo 24 vuotta. Poliisi ei tutki, syyttäjä ei syytä, eikä
oikeuslaitos ota käsiteltäväkseen. Laillisuusvalvonta ei näe
asioissa mitään laitonta rikoksista puhumattakaan. Siksi minulla ei
ole muuta mahdollisuutta kuin tapattaa ulosottomies Eveliina Nissilä,
jos ulosottomies koskee eläkkeeseeni.”
”Viestin
koin aluksi pelottavana vähän järkyttävänä. Kun mietin viestiä
ja asiaa sekä viestin lähettäjää, ajattelin, että uhkausta ei
mahdollisesti toteuteta. Tietääkseni viestin lähettäjällä ei
ole sellaista rikostaustaa, että hän olisi uhkasia laittanut
toteen, Tämäkin tieto rauhoitti minua.”
”Viesti
ei ole vaikuttanut millään tavalla työtehtäveni hoitoon eikä
henkilökohtaiseen elämääni.”
Erikoista
on se, ettei tällainenkään viesti ole vaikuttanut siihen, että
ulosottoviranomaiset olisi ryhtyneet noudattamaan lakia. Katson, että
ihmisoikeusrikokset ja kidutus on suurempi rikos kuin
sähköpostiviestini, jonka tavoitteen on aikaan saada rikostutkinta
ja sen seurauksen merkittävät taloudelliset vahingonkorvaukset
Suomen valiolta valtavista taloudellisista vahingoista ja
hirvittävistä henkisistä kärsimyksistä. Ei voi välttyä
vaikutelmalta, että ulosottoviranomaisten rikosilmoitus on tehty
käräjätuomari Sarianne Ervastin pyynnöstä, koska molemmat
toimivat samassa toimitilassa.
Koska
poliisi ei tutki, oikeus ei ota käsiteltäväkseen eikä korkein
oikeus pura vääriä päätöksiä niin ei ollut muuta mahdolisuutta
kuin saada asia rikostutkintaa siten, että minä olen syytettynä,
koska syytetyn asema rikostutkinnassa on erittäin vahva, sillä
rikostutkinta pitää tehdä esitutkintalain, poliisilain,
perustuslain ja ihmisoikeussopimusten mukaisesti.
Olen
päässyt välitavoitteeseeni. Suomen valtion edustajat käräjätuomari
Sarianna Ervasti ja ulosottomies Eveliina Nissilä ovat tehneet
rikosilmoituksen toiminnastani. Tavoitteenani oli juuri se, että
minusta tehdään rikosilmoitus jotta voin käyttää hyväksi
rikoksesta epäillyn vahvaa asemaa, mikä on lakiin ja
ihmisoikeussopimuksiin kirjattu. Rikosilmoituksen tekijänä on
Suomen valtion edustajat, jotka edustavat Suomen valtiota.
Nyt
voin todistaa, että kaikki minun ulosotossaolevat saatavat
perustuvat Suomen valtion rikolliseen toimintaan ja ovat siksi
perintäkelvottomia. Tähän Suomen valtion rikolliseen toimintaa
kuuluvat seuraavat salaiseksi julistetut asiakirjat 1. Koiviston
konklaavin asiakirjat, SSP-sopimus ja Aktiv-Hansa-kaupan asiakirjat.
Valtiopetoksesta
ja näistä salatuista asiakirjoista johtuvat 1990-luvun laman ja
pankkikriisin selvittämättömät asiat. Niistä johtuu suoraan
myös PR-talojen konkurssivyyhden asiat ja minun rikollinen 25 vuotta
jatkunut ulosottohelvettini.
Nyt
voin esittää valtiopetoksen todistusaineiston sekä koko PR-talojen
konkurssivyyhden todistusaineistoineen sekä sen, että olen joutunut
syyttömänä kärsimään neljä konkurssia, yhden 75 päivän
ehdottoman vankaustuomion sekä seitsemän kunnianloukkaustuomiota.
Minulla on oikeus esittää Suomen valtiolle näistä asioista ja
ihmisoikeusrikoksista vahingonkorvaussaatavat valtavista
taloudellisista vahingoista ja hirvittävistä henkisistä
kärsimyksistä.
Tämä
rikostutkinta ja tuleva oikeudenkäynti mahdollistaa sen, että
kaikki 1990-luvun laman uhrit voivat saada oikeutta ja valtiopetoksen
sekä 1990-laman todelliset syylliset joutuvat taludelliseen ja
oikeudelliseen vastuuseen. Näitä todellisia syyllisiä löytyy
Suomen entisestä ja nykysestä poliittisesta johdosta ja
virkakoneistosta poliisi- ja oikeusjärjestelmä mukaan luettuna.
Vaadin kaikille syylliseksi todetuille ankarinta Suomen lain mukaista
rangaistusta ja kaikkien aiheutettujen taloudellisten vahinkojen ja
henkisten kärsimysten korvaamista täysimääräisesti korkoineen
Suomen valtion kassasta sekä syylliseksi epäiltyjen omaisuutta
hukkaamiskieltoon. Valtiopetos ei vanhene koskaan.
Asiat
ovat siis nyt rikostutkinnassa ja teen parasta aikaa
loppulausuntoja asiassa. Siksi tarvitsen työrauhaa. Aikataulu on
31.01.2020 mennessä, mutta voin tarvittaessa pyytää lisäaikaa,
sillä tutkinannjohtaja ja rikostutkija sekä käräjätuomari ovat
jättäneet hankkimatta salaiset valtiopetosta koskevat asiakirjat
todistusaineistoksi.
Jostain
ymmärrettävästä syystä rikostutkinnatkin asiassa ovat vähän
vituralla ja niiden oikaisemiseen tarvitaan aikaa ja työtä.
Valtiopetos
on tosiasia
Avoin
kirje pääministeri Antti Rinteelle
Terve
Juha
Rikostutkinnan
kohteena ja todistusaineistona tulee olla kaikki poliisien,
syyttäjien, eri oikeusasteiden ja lailliuusvalvojien ja muiden
viranomaisten kaikki päätökset minua ja yritystoimintaa koskevissa
asioissa koko 25 vuoden ajalta.
Lisäksi
keskeisenä todistusaineistona kaikki blogini, kirjani,
youtube-videoni sekä varatossani olevat 9 banaanilaatikollista
asiakirjoja.
Kalajoella
24.01.2020
Erkki
Aho
Nimeni
on Erkki Aho
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti